Kívül-belül zöld – Opel Mokka-e

Hogy az elektromos autó trendi, vagy a kényszer hozza, netán a kettő együtt, ezt nehéz megállapítani. Egy viszont biztos, a 2021-es éveben jelentős számban megszaporodtak az e-autók. A PSA, majd a még nagyobb egyesülést követően a Stellantis tulajdonába került Opel márka talán legnagyobb dobása volt a vadonatúj Mokka. A benzines meghajtású változat korábban már járt nálunk, talán izgalmasabb kérdés, hogy mit tud az elektromos.

olvass tovább

Thor boldogsága – Volvo XC40 Recharge Twin Pro

A skandináv mitológia egyik legfontosabb alakja Thor, többek között a mennydörgés és a villámok istene. A Volvo büszkén viseli már egy ideje Thor kalapácsának szimbólumát az első lámpatesteken. Elérkezett tehát az idő, hogy a Volvo is megjelenjen első, tisztán elektromos modelljével, az XC40 Recharge-dzsal.

olvass tovább

Gyit – E-paci! – Mustang Mach-E

Amikor először hallottam arról, hogy tisztán elektromos Mustang fog megjelenni, azt gondoltam, hogy ez valamiféle szentségtörés. Nyilvánvaló, hogy a Ford legerősebben hangzó márkaneve a Mustang, de azt gondoltam, hogy azért ez már több, mint sok és a marketingesek elvetették a sulykot. Aztán a most eltöltött teszthét után kicsit meg vagyok zavarodva, mert ez az autó jó, sőt nyomokban Mustangot is tartalmaz.

olvass tovább

Ideális – Audi Q5e Sportback S line 50 TFSI quattro

Egyre jobban terjednek el a tisztán elektromos meghajtású modellek, de a legtöbb ember számára ezek vezetése, kezelése és a velük való közlekedés problémát jelent. Ennek oka, hogy a hagyományos motorokkal rendelkező autók után ezek vezetése nagyban különbözik. Rengeteg olyan napi szintű tevékenység van, amely nem volt jelen az életükben. Nem beszélve arról, hogy ezen autók számos olyan funkciót kínálnak, amelyeket szintén meg szokni, meg kell tanulni. Hidat képeznek a két meghajtás között az úgynevezett plug-in hybridek. Természetesen az Audi modelljei között is akad jónéhány ilyen. Többek között Q5 Sportback is megkapta ezt a meghajtást.

olvass tovább

A jövőbe szállít – Mercedes-Benz eSprinter

Vannak autógyárak, akik követik a trendet és vannak olyanok, akik megalkotják. A Mercedes mindig is az utóbbiak közé tartozott. A jövőbe látás, a jövő technológiájának az elkészítése azért különösen nehéz, mert a fogyasztói szokásokat jóval előbb kell elképzelni, mint ahogy azok megszületnek. Az eSprinter egyike ezeknek. Egy olyan korszakra készült, amelyiknek még csak a küszöbén vagyunk.

olvass tovább

Csöpp kisautó, sok cukorral – Fiat 500e La Prima

Szándékosan nem tettem a címbe, hogy cuki, mert akkor egészen biztosan még eggyel többször szerepelne a cikkben ez a szó és nem akartam jobban elcsépelni, mint amennyire muszáj. Pedig a Fiat 500e-ről nem tud más az eszembe jutni első ránézésre. Cuki! Annyira csajos, hogy ezt biztosan nem lehet fokozni. Valami különleges módon eltávolították az előző generáció designjában fellelhető maradék tesztoszteront is.

olvass tovább

A tömegcikk és a prémium határa – KIA Sorento Plug-in Hybrid

A Kia Sorento PHEV valójában a prémium kategóriába sorolható. Talán az egyetlen szempont szerencsére, amely bármelyik másik prémium szegmensben futó járműtől megkülönbözteti, az ára. Néhány év lesz szerintem, ha ilyen ütemben javul minőség és komfort szempontjából a márka és már ott is lesz márkaimage-ben, ahol az Audi, BMW vagy Mercedes.

olvass tovább

Zöldülő igények - Seat Leon plug-in hybrid (PHEV)

Alig pár nappal azután, hogy részt vehettem a Cupra spanyolországi bemutatóján, amelyről a cikket pár napja lehet olvasni az oldalon, máris a visszafogottabb Seat Leon volánja mögött találtam magam. A szerénység ebben az esetben 41 lóerő különbséget jelent és nagyjából 10% -kal kevesebb pénzkiadást. A forma és a funkció természetesen azonos, így valószínűleg a fő volumen továbbra is Seatból fog érkezni, ha a Leon kerül szóba vásárláskor.

olvass tovább