www.evmobility.hu
  • Kétkeréken
  • Négykeréken
  • Nagyvasak
  • Race
  • Hírek
  • Szervizsarok

Ha áram van, minden van - Ford E-Transit

Nagyvasak

De Szép – DS 4 Cross Rivoli E-tense

Négykeréken

Brutális – BMW iX M60

Négykeréken

Mivé lettél Zafira? – Opel Zafira-e Life L Elegance

Négykeréken

A robogózás, ahogyan sosem hitted volna – BMW CE 04

Kétkeréken

Visszafogottság 2022 - Volkswagen Touareg R eHybrid

Négykeréken

Szélesvásznú vetítés - Mercedes-Benz AMG EQS 53 4Matic

Négykeréken

Valós versenytárs - Lexus NX450h+ F Sport Top

Négykeréken

Az autózás jövője by BMW - BMW iX xDrive50

Négykeréken
  1. Négykeréken
  2. Villanyautót mindenkinek! - Kipróbáltuk a 2....

Villanyautót mindenkinek! - Kipróbáltuk a 2. generációs Nissan Leaf-et

  • augusztus 08, 2019
  • Komment

Egyre többet hallani és olvasni arról, hogy az villanyautózásban a jövő, azonban rengetegen még mindig fenntartásokkal kezelik a témát, és kicsit tartanak tőle. Pedig egy teljes értékű autót kapunk, ha elektromosra váltunk, sőt talán még annál is többet. Ráadásul ezt teljes meggyőződéssel állítjuk, ugyanis lehetőségünk volt egy hétig tesztelni a 2. generációs Nissan Leaf-et, amely bőven okozott meglepetéseket.

Nem ez volt az első elektromos autó, amelyet próbára tehettünk, azonban ez volt az első olyan alakalom, amikor egy egész hétig tesztelhettük, hogy milyen lehetőségeket is rejt magában ez a típus. Amit elsőként le kell szögeznünk, az az, hogy a jó dolgokhoz nagyon hamar hozzá lehet szokni, és éppen így történt ez velünk a Nissan Leaf esetében, ugyanis a teszt után visszaülni a robbanómotoros autóba cseppet sem volt felemelő érzés.

Az egyik legfontosabb tapasztalatunk, hogy dugóban ülve sokkal nyugodtabbak lehetünk, ugyanis nem jár a motor, így nem fogy az üzemanyag, nem termelődik káros kipufogógáz, azonban például a klíma mégis tökéletesen teszi a dolgát, minimális energia felhasználással. A mi kis teszt Leaf-ünk 40KW-os akumlátorral volt szerelve, amely azt jelenti, hogy egy teljes töltés esetén kb. 240-260 km-es hatótávot mutat a tippelő óra. Ráadásul normális, 50-90 km/h sebességgel haladva ezt akár túl is teljesíti. Az autópálya tempónál kicsit megemelkedik az energia felhasználás, de egy kényelmes 110km/h sebességgel szintén teljesíthető a 240 km hatótávolság, amely országunk méreteit figyelembe véve egy egészen biztató szám. Így elsősorban azok számára lehet tökéletes társ, akik városon belül, vagy az agglomeráció és a város közötti mozgáshoz szeretnék használni, de lássuk be, hogy egyébként sincsenek hazánkban túl sokan, akik naponta 200 km-nél többet autóznának.

Jelenleg még számos helyen tölthetünk ingyen, akár villámtöltőkön is, ahol a pár százalékosra  merült autónkat 40 perc alatt 80%-ig tudjuk tölteni. Elméletben azt gondolnánk hogy ez sok macerával jár, de a gyakorlatban semmilyen hátrányát nem tapasztaltuk, ugyanis gondoljuk végig logikusan, hogy éppen csak annyira kell előre gondolkoznunk az elektromos töltés esetében, mint amikor tankolásra van szükségünk. Ráadásul akkor sem kell megijedni, ha nem találunk ingyenes töltési lehetőséget: ha fizetős töltőt használunk, akkor is nagyon kedvező, számításaink szerint a költség 100 km-re vetítve kb. 2,5 literes benzinfogyasztásnak felel meg.

Arról se feledkezzünk meg, hogy amennyiben az elektromos autózás mellett tesszük le a voksunkat, akkor a környezetvédelemért is teszünk, amelyre lássuk be, egyre égetőbb szükség van.

A Nissan Leaf formaterve futurisztikus, ezzel is prezentálva a jövőbemutatást, az utastér tágas és kényelmes, emellett pedig a csomagtartó is korrekt méretű, így akkor sem lehet okunk panaszra, ha nyakunkba vesszük az országot. Összességében egy élhető városkép vízióját vetíti elénk, így mindenkinek csak ajánlani tudjuk.

  • autó, elektromos autó lea

Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!

motorhang.hu

    Kapcsolódó cikkek
    Kínai elektromos autó Európában - Aiways U5
    Kínai elektromos autó Európában - Aiways U5
    • Négykeréken
    Opel Manta villannyal
    Opel Manta villannyal
    • Négykeréken
    Magyar Közút: hálózat villanyautóknak
    Jeep Wrangler: csak villannyal? Videó!
    Kona ilyen jó még nem volt! – Hyundai Kona Electric teszt III.rész
    Makacsabb az embernél is – Volkswagen up! és e-up! teszt II. rész
    Pajkos elektromos – Smart EQ ForTwo és ForFour teszt I. rész
    Bemutatkozott a Skoda legújabb modellje, az elektromos Enyaq iV!
    EV Mobility
    Heti top 10

    Kapcsolódó cikkek

    Négykeréken
    Kínai elektromos autó Európában - Aiways U5
    Kínai elektromos autó Európában - Aiways U5

    Az első kínai elektromos autó az európai piacon, amely típusengedélyt is fog kapni. Rendesen felkavarja majd az állóvizet, mivel 10-15%-al olcsóbb mint vetélytársai.

    olvass tovább
    Négykeréken
    Opel Manta villannyal
    Opel Manta villannyal

    Elektromos hajtás, digitális műszerfal, LED-világítás. Félévszázados modell mai technikával, egyenesen a gyártótól.

    olvass tovább
    Négykeréken
    Magyar Közút: hálózat villanyautóknak
    Magyar Közút: hálózat villanyautóknak

    Közösen épít töltő-infrastruktúrát az elektromos gépkocsik számára az állami közútkezelő és az e-Mobi.

    olvass tovább
    Négykeréken
    Jeep Wrangler: csak villannyal? Videó!
    Jeep Wrangler: csak villannyal? Videó!

    A plug-in hibrid 4xe után alighanem hamarosan bemutatkozhat a teljesen elektromos Jeep Wrangler. Az akkumulátoros modell megjelenésére húsvétig biztosan várhatunk.

    olvass tovább
    Négykeréken
    Kona ilyen jó még nem volt! – Hyundai Kona Electric teszt III.rész
    Kona ilyen jó még nem volt! – Hyundai Kona Electric teszt III.rész

    A flotta első elektromos szabadidő-autója! Meg kellett csípnem magam ahhoz, hogy észhez térjek és rájöjjek, ez nem álom, hanem valóság!

    olvass tovább
    Négykeréken
    Makacsabb az embernél is – Volkswagen up! és e-up! teszt II. rész
    Makacsabb az embernél is – Volkswagen up! és e-up! teszt II. rész

    A márka legkisebb modellje tud meglepetést okozni. Nem is keveset!

    olvass tovább
    motorhang.hu

    evmobility.hu

    Kétkeréken

    Négykeréken

    Nagyvasak

    Race

    Hírek

    Szervizsarok

    • kapcsolat
    • jogi nyilatkozat
    • impresszum
    • adatvedelem
    • játékszabályzat
    © evmobility.hu Copyright 2025 | Best Engine and Media Zrt.
    • Kétkeréken
    • Négykeréken
    • Nagyvasak
    • Race
    • Hírek
    • Szervizsarok