www.evmobility.hu
  • Kétkeréken
  • Négykeréken
  • Nagyvasak
  • Race
  • Hírek
  • Szervizsarok

Ha áram van, minden van - Ford E-Transit

Nagyvasak

De Szép – DS 4 Cross Rivoli E-tense

Négykeréken

Brutális – BMW iX M60

Négykeréken

Mivé lettél Zafira? – Opel Zafira-e Life L Elegance

Négykeréken

A robogózás, ahogyan sosem hitted volna – BMW CE 04

Kétkeréken

Visszafogottság 2022 - Volkswagen Touareg R eHybrid

Négykeréken

Szélesvásznú vetítés - Mercedes-Benz AMG EQS 53 4Matic

Négykeréken

Valós versenytárs - Lexus NX450h+ F Sport Top

Négykeréken

Az autózás jövője by BMW - BMW iX xDrive50

Négykeréken
  1. Négykeréken
  2. Szokatlan, azután imádni fogod – BMW iX bemutató

Szokatlan, azután imádni fogod – BMW iX bemutató

  • Szőnyi Zoltán
  • november 26, 2021
  • Komment

Pár hete különleges autóbemutatón vehettünk részt. A korábban már képek formájában bemutatott vadonatúj iX bemutatóján jártunk. Mivel a képek önmagukban nem feltétlenül adják vissza, hogy milyen különlegességről van szó, fontosnak tarottam, hogy pár szóban összefoglaljam, hogy mit is tud a BMW vadonatúj elektromos járműve. A szokatlan forma ugyanis a látottak és tapasztaltak alapján szinte biztosan szerethetővé fog válni azok számára is, akik először idegenkednek tőle. Az iX tudása ugyanis lenyűgöző.

Egy igazi különlegesség az iX és nagyon kevés hozzá hasonlót lehet jelenleg felmutatni. Több minden miatt az i3 jutott először eszembe. Ugyanis az i3 után ez a második BMW, amely kifejezetten elektromos autónak készült. Nem beszélve arról a hangulatról, amelyet a belső térben kapunk. Teljesen különböző ennek a két autónak a belső hangulata, mint amit általában megszokhattunk. Letisztultsága, anyaghasználata miatt az i3 nekem egy Ikea szobához hasonlít. Ha pedig így van, akkor az iX egy luxuslakás.

Az elektromos autógyártás mind a két koncepciója megtalálható a bajor gyár modellsorában. A sort még 2008-ban a Mini e kezdte, amely elektromos hajtást kapott, de ez a modell kapható egyéb motorváltozatban is, így a formatervvel, kialakítással, az elektromos koncepció minden szempontja nem tudott rajta megjelenni. Az i3 volt az első elektromosnak tervezett modell és most az iX a második a sorban. Alaktényezője, vázstruktúrája – amely különlegessége a könnyűfém ötvözetek speciális mátrix szerkezete -, akkumulátor elrendezése és teljes rendszerének kialakítása abban a tudatban készült, hogy a lehető leghatékonyabb legyen. Ebben a modellben használja először a BMW az ötödik generációs elektromos hajtásrendszerét. A frontrészen egy 190 kW-os, a hátsó tengelynél pedig egy 230 kW-os elektromos motorral.


Kétség nem fér hozzá, az iX (mint az i3 is annak idején) egy megosztó forma, amely érzelmeket vált ki az emberek jelentős részéből. Lehet szeretni, utálni, de közömbösnek lenni iránta nem. Ez utóbbit pedig a magam részéről fontosnak tartom, hiszen ettől lesz valami maradandó. És hogy miért fogja mindenki imádni, aki kipróbálja? Röviden azért, mert fantasztikus.

Fantasztikus a technológia, amely mozgatja a különleges karosszériát, amely egyébként egyáltalán nem pici. Méreteivel az X5-ös BMW-vel mérhető össze. Elképesztő tágas belül, miközben a külső formája ezt ügyesen elfedi.
A hajtási technológia pedig teljesen kihasználja az elektromos motor adta lehetőségeket. Kezdetben két változattal indul a forgalmazás. Az iX xDrive40-nel, amely 326 lóerős, 630Nm nyomaték leadására képes, így 6,1 másodperc alatt van 0-ról 100km/h sebességen, valamint az iX xDrive50-nel, amely 523 lóerős, 765Nm nyomaték leadására képes és a gyorsulása 4,6 másodperc. Jövő év elején pedig érkezik az M50 verzió, amely az utóbbinál is brutálisabb lesz. A tesztnap alatt az 50-es verziót próbáltuk, amelyben az erősebb akkumulátor található. Ezzel WLTP szabvány szerint akár 630 kilométer is megtehető egyetlen feltöltéssel.

A gigantikus teljesítményen túl megannyi előremutató technológia található az autóban. Ilyen például az intelligens energiavisszanyerési módozatok, amelyek a közlekedési szituációt előre érzékelve lépnek működésbe, de hasonló egyedi technológia, hogy például a park assist funkció akár 200 méter távolságot visszamenőleg megjegyezve képes automatikusan visszanavigálni a megüresedett parkolóhelyhez.

Lenyűgöző a hangulat, amely a beltérben uralkodik. A megszokott BMW hangulatnál is minőségibb a belső tér kialakítása. Ügyeltek erre a tervezés során, így például a zajszint az utastérben a luxus kategóriával megegyező szintű. Még a kerekek gördülési zaját sem lehet hallani.
Elsőre idegenkedtem az kristályból készült ülés állítóktól és a középső iDrive-tól, de pár perc vezetés után megláttam az értelmét. Gyönyörűséges ahogyan megtörik a kristályok a fényt és a szivárvány színei láthatóak a különböző beltéri elemeken.

A zajtalan közlekedés, az elektromos autózás egyik mérföldköve az új iX. Ezzel a modellel a BMW nemcsak azt mutatta meg, hogy ebben a szegmensben is etalonnak kell tekinteni, hanem a környezettudatos gondolkodásról is tanúságot tett. Az iX gyártása is környezettudatos, hiszen maga a BMW gyár, ahol az iX készül, is javarészt zöld energiából táplálkozik, továbbá az autóhoz felhasznált anyagok is komoly mértékben tartalmaznak újrahasznosított alapanyagot. 50%-ban újrahasznosított alumíniumot, 20%-ban újrahasznosított thermoplasztikot használnak, sőt 60kg újrahasznosított műanyagot tartalmaz minden egyes iX.

Bízom benne, hogy hamarosan egy hosszabb teszt eredményeiről és az ott tapasztaltakról is be tudunk majd számolni.

  • bmw ix bmw ix bemutato bmw ix40 evmobility

Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!

Szőnyi Zoltán

Jó pár évet töltöttem az autós szakmában, de azt is mondhatjuk, hogy ez egy továbbtanulási időszak volt számomra, mivel egész életemben érdekeltek az autók. Szerencsésnek mondhatom magam, hiszen több száz különböző fajta autót volt szerencsém kipróbálni életem során és számos szakmai konferencián volt lehetőségem képződni. Igyekszem a megszokotthoz képest más megvilágításból írni, beszélni az autókról.

motorhang.hu

    Kapcsolódó cikkek
    De Szép – DS 4 Cross Rivoli E-tense
    De Szép – DS 4 Cross Rivoli E-tense
    • Négykeréken
    Az autózás jövője by BMW - BMW iX xDrive50
    Az autózás jövője by BMW - BMW iX xDrive50
    • Négykeréken
    Harmadszor is 308 - Peugeot 308 GT Pack HYbrid
    Kívül-belül zöld – Opel Mokka-e
    Thor boldogsága – Volvo XC40 Recharge Twin Pro
    Álzöldülünk, avagy a plug-in hybrid meghajtás árnyoldala
    A határon túl - Cupra Tavascan Extreme E Concept
    A ló, a lovas és a kantár – avagy az ID. 4 1st Edition pszichológiája
    EV Mobility
    Heti top 10

    Kapcsolódó cikkek

    Négykeréken
    De Szép – DS 4 Cross Rivoli E-tense
    De Szép – DS 4 Cross Rivoli E-tense

    Először is elnézést kérek a cím miatt, tudom, hogy annyira nem frappáns. Viszont tényleg ez volt az első mondatom, amikor megláttam a DS 4-et élőben is. A kompakt kategória általában nehéz dió abból a szempontból, hogy mit is írjak róla. Általánosan jó és funkcionális autó a legtöbb, kevés érzelemmel és több racionalitással. A DS az utóbbira egyértelműen rácáfol!

    olvass tovább
    Négykeréken
    Az autózás jövője by BMW - BMW iX xDrive50
    Az autózás jövője by BMW - BMW iX xDrive50

    Egészen biztos, hogy útkeresésben van a teljes autóipar. Talán a legfontosabb téma az elektromos autózás. Nem az a kérdés kizárólag, hogy környezetvédelmi szempontból jobb-e, mint a hagyományos erőforrások, hanem az autózás teljes koncepciójához került egy óriási kérdőjel. Mivel az elektromos motor működése sokkal egyszerűbb, ezért más módon fogunk megkülönböztetni autókat. Az iX-szel a BMW olyan választ adott, amit még eddig senki nem volt képes. Lenyűgöző megoldást és egy teljesen új világot tárt elénk.

    olvass tovább
    Négykeréken
    Harmadszor is 308 - Peugeot 308 GT Pack HYbrid
    Harmadszor is 308 - Peugeot 308 GT Pack HYbrid

    Harmadik generáció óta nem változnak a számok a 308 esetében. 2007-ben váltott 307-ről 308-ra a számsorozat és ezt követően nem volt hova tovább folytatni, hiszen a 309-et egy régi típus foglalta, ezért Opel Astra módjára, elkezdtük számolni a sorozatokat. Ha pedig Astra, akkor azt is fontos kiemelni, hogy ez a széria már közös alapokon fut, a 2017-ben megvásárolt Opel márka legismertebb modelljével.

    olvass tovább
    Négykeréken
    Kívül-belül zöld – Opel Mokka-e
    Kívül-belül zöld – Opel Mokka-e

    Hogy az elektromos autó trendi, vagy a kényszer hozza, netán a kettő együtt, ezt nehéz megállapítani. Egy viszont biztos, a 2021-es éveben jelentős számban megszaporodtak az e-autók. A PSA, majd a még nagyobb egyesülést követően a Stellantis tulajdonába került Opel márka talán legnagyobb dobása volt a vadonatúj Mokka. A benzines meghajtású változat korábban már járt nálunk, talán izgalmasabb kérdés, hogy mit tud az elektromos.

    olvass tovább
    Négykeréken
    Thor boldogsága – Volvo XC40 Recharge Twin Pro
    Thor boldogsága – Volvo XC40 Recharge Twin Pro

    A skandináv mitológia egyik legfontosabb alakja Thor, többek között a mennydörgés és a villámok istene. A Volvo büszkén viseli már egy ideje Thor kalapácsának szimbólumát az első lámpatesteken. Elérkezett tehát az idő, hogy a Volvo is megjelenjen első, tisztán elektromos modelljével, az XC40 Recharge-dzsal.

    olvass tovább
    Négykeréken
    Álzöldülünk, avagy a plug-in hybrid meghajtás árnyoldala
    Álzöldülünk, avagy a plug-in hybrid meghajtás árnyoldala

    A 2021-es év, de inkább az elmúlt két év a plug-in hybrid, röviden PHEV meghajtás évei voltak. Pár kivételtől eltekintve, szinte az összes autógyártó kihozta a maga konnektoros hybrid modelljét. Hihetnénk, hogy véletlen, de természetesen egyáltalán nem az, hiszen súlyos kvóták, bírságok sújtják a túl magas CO2 kibocsájtást.

    olvass tovább
    motorhang.hu

    evmobility.hu

    Kétkeréken

    Négykeréken

    Nagyvasak

    Race

    Hírek

    Szervizsarok

    • kapcsolat
    • jogi nyilatkozat
    • impresszum
    • adatvedelem
    • játékszabályzat
    © evmobility.hu Copyright 2025 | Best Engine and Media Zrt.
    • Kétkeréken
    • Négykeréken
    • Nagyvasak
    • Race
    • Hírek
    • Szervizsarok