www.evmobility.hu
  • Kétkeréken
  • Négykeréken
  • Nagyvasak
  • Race
  • Hírek
  • Szervizsarok

Ha áram van, minden van - Ford E-Transit

Nagyvasak

De Szép – DS 4 Cross Rivoli E-tense

Négykeréken

Brutális – BMW iX M60

Négykeréken

Mivé lettél Zafira? – Opel Zafira-e Life L Elegance

Négykeréken

A robogózás, ahogyan sosem hitted volna – BMW CE 04

Kétkeréken

Visszafogottság 2022 - Volkswagen Touareg R eHybrid

Négykeréken

Szélesvásznú vetítés - Mercedes-Benz AMG EQS 53 4Matic

Négykeréken

Valós versenytárs - Lexus NX450h+ F Sport Top

Négykeréken

Az autózás jövője by BMW - BMW iX xDrive50

Négykeréken
  1. Négykeréken
  2. Nagyon szerethető – Citroën C5 Aircross Plug-In Hybrid

Nagyon szerethető – Citroën C5 Aircross Plug-In Hybrid

  • Nyúl Benjamin
  • március 10, 2021
  • Komment

Hű a nevéhez, tényleg légies, mint a lágyan ringatózó búzakalász a szélben. Élmény vele autózni. Nem túl kicsi, nem túl nagy, pont jó! Ő a Citroën első Plug-in Hibridje.

Ebben az autóban megvan az a remek kettősség, amit még nem sok autónál tapasztaltam, de mindig is vágytam rá. Ha akarom ott van benne az erő és dinamika, hogy autópályán vagy akár városi környezetben is meglepje a mellé álló autókat. Ugyanakkor ott lakozik benne a nyugodtság, a minél inkább környezettudatos autózás, kihasználva a regeneratív fékezés előnyeit, mindez csekély fogyasztással és minimális hangkibocsájtással társulva. Szerencsére a gyártó összes modellje rendelkezni fog alacsony kibocsátású vagy elektromos meghajtású változattal 2025-ig bezárólag. Ezzel kaput nyitva az alacsonyabb költségvetésű autóban gondolkodó vásárlók előtt is.

A formavilág egy igazi francia remekmű, nem igazán lehet belekötni. Kezdve a jellegzetes emblémából kiinduló vonalvezetéssel, mely a helyzetjelző keskeny vonalaiba torkollik. Alatta párhuzamosan fut a hűtőrács vonala, ami végül az első fényszóróba fut. Ez egy igazán jellegzetes karaktert ad az autónak, tekintélyt parancsoló és nem olvad be a többi sablon autó közé.

Körben a sárvédő íveket is burkoló műanyag elemek is mutatják, hogy egy SUV-val állunk szemben. Az első lökhárítón és az oldaltakaró elemeken található ovális/téglalap alakú betételemek plusz színt visznek az amúgy sem szürke formavilágba, főként hogy a nálunk járt modell ezen elemei kék színezést kaptak. A 18 inches könnyűfém felnikről nem is beszélve, áramvonalas és mozgást sugalló dizájnt kapott. Kérhető eggyel nagyobb méretben, illetve más dizájnal is, de nálam ez a befutó. A hátulját tekintve szemet szúrnak az ízléses dupla kipufogóvégek, amihez társul a négyelemű térbeli lámpatatest, mely az autó elején is visszaköszön.

A beltérrel kapcsolatba az első gondolat ami eszembe jutott az, hogy egy tábla csokira emlékeztet, és miért is? Mert az ülések mintázata és a légbeömlők téglalap formája is erre hasonlít és emellett a belső anyaghasználat is meglehetősen finom. A kormány nagyon kézre áll, megmerem kockáztatni, hogy vetekszik egy-két prémiumabb kategóriájú autóval is. Külön jó pont váltófülek megléte, ezzel megadva a sportosságérzetet. Díszítéseket és vezérlő gombokat tekintve pont annyi és olyan funkciójú kapott helyet amennyi kell. Ennek köszönhető a letisztult és egységes érzet, amit annyira lehet benne szeretni. A műszerfal 12,3 inch, ahol 5 féle elrendezési nézet közül lehet választani. A médiavezérlő egy 8 inches érintőkijelző, mely az alap funkción felül képes mutatni vizuálisan az energiaáramlás aktuális állapotát, és a fogyasztási eredményeket. A váltókart kellemes használni vagy akár megpihentetni rajta kezünket egy-egy hosszabb út során. Mellette helyezkedik el az üzemmód választó, ahol háromféle mód közül választhatunk: elektromos, hibrid és sport. Csak az utóbbinál üzemel folyamatosan a benzinmotor.

A hátsó üléssor üléseinek mindegyike különálló, teljes értékű, bőven elfér 3 felnőtt ember. Sínen futnak az ülések, így az eseti csomagtérbővítés sem megy az utastér rovására, mivel +15 cm-ert nyerhetünk teljesen előretolt állapotban. Ennek köszönhetően nem feltétlen szükséges egyből lehajtani az üléseket, ha nem fér be a mosógép hátulra. A középső utas számára sem kompromisszumos az utazás, mivel minimális a kardánalagút, szinte észre sem lehet venni. Ha gyerekek ülnek hátul, akkor lehet, hogy harc alakul ki az egyetlen USB aljzatért, de ez a konkurenciánál sincs máshogy.

Mivel az előbb már említettem a csomagteret akkor jöjjenek a számok. Alaphelyzetben 460 literes, amit lehajtott ülésekkel összesen 1600 literre bővíthetünk. Kategóriájában ez egy igen szép méretnek számít. A hálózati és a mobil töltőkábel a csomagtér tálca alatti tárolóban kapott helyet, az elsősegélydoboz és egyéb szerszámok mellett.

A tesztmodellünk a legerősebb változat a palettáról. A benzinmotor a PureTech 180 névre keresztelt 1,6 literes turbós 4 hengeres, ami már önmagában 180 lóerő leadására képes. Ehhez társul a 80 kW-os elektromotor, így 225 lóerő összteljesítményt hoz, amihez a 320 Nm nyomaték azonnal rendelkezésre áll. Ehhez jön a Citroen 8 sebességes automata váltója, és a motor & váltó egyvelege egy igen agilis autót alkot. Ott is van még ereje ahol már nem is gondolná az ember, rendkívül jól autózható. Csupán benzinmotort használva 7-7.5 liter körüli átlagfogfogyasztás jött ki, amiben 80% város volt, ez abszolút jónak mondható egy ekkora méretű és teljesítményű autónál.

Töltési időt nézve, ha otthon szeretnék tölteni akkor nagyjából 7 órás töltési idővel lehet számolni mire 0-ról 100-ra feltölti a 13,2 kWh-ás akkumulátort. Az idő alatt amíg nálam volt, sajnos nem volt lehetőségem kipróbálni más töltőállomásokat, csupán a LIDL ingyenes töltőjét, ahol Type 2, 22 kW-os töltési lehetőség mellett -10 fokban 3 órás töltési idővel kalkulált a rendszer. A WLTP szerint, teljes elektromos hajtással 55 km hatótáv áll rendelkezésre az akkumulátorában, és a benzinmotor besegítésével 1,4 liter körüli fogyasztást képes kihozni. Elektromotorral maximum 135 km/h-ás végsebességgel lehet suhanni, de ez természetesen nem erre lett kitalálva.

Ez az autó egyaránt beleillik akár egy üzleti, vagy családi autó szerepébe is. Én személy szerint nagyon megszerettem az egyhetes teszt alatt. Későbbikben, amikor szükségessé válik egy ilyen kategóriájú jármű a családom számára, akkor biztosan a lista elején lesz C5 Aircross.

  • aircross citroen citroen c5 hybrid plug in hybrid psa Stellantis SUV

Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!

Nyúl Benjamin

Kiskorom óta a különféle járművek bűvöletében élek, a kétkerekűektől a repülőgépekig, minden, amit motor hajt. A sors szerencsére úgy hozta, hogy gyerekkorom és pályafutásom kezdete óta kamionok közt élek és mozgok. Szeretnék minél több új dolgot megismerni és megismertetni veletek, valamint szeretném közelebb hozni hozzátok ezt az életérzést és szenvedélyt.

motorhang.hu

    Kapcsolódó cikkek
    Egyedül a csapatban – CITROËN ë-C4
    Egyedül a csapatban – CITROËN ë-C4
    • Négykeréken
    Hybrid kisokos
    Hybrid kisokos
    • Hírek
    Álzöldülünk, avagy a plug-in hybrid meghajtás árnyoldala
    Ideális – Audi Q5e Sportback S line 50 TFSI quattro
    Az első Hybrid autó! Lohner–Porsche Semper Vivus
    Nagyon szerethető – Citroën C5 Aircross Plug-In Hybrid
    EV Mobility
    Heti top 10

    Kapcsolódó cikkek

    Négykeréken
    Egyedül a csapatban – CITROËN ë-C4
    Egyedül a csapatban – CITROËN ë-C4

    A kompakt kategóriában elektromos fronton nagyon zsúfolt a piac. Komoly versenytársakat és nagyon jó modelleket találunk itt. Hogy néhányat említsek: ide tartozik a frissen megjelent Renault Megane E-Tech vagy éppen a Kia Niro, nem is beszélve a VW ID.3-ról. A Stellantis csoporton belül viszont egyedül a Citroën kínál tisztán elektromos meghajtást ebben a méretosztályban.

    olvass tovább
    Hírek
    Hybrid kisokos
    Hybrid kisokos

    A környezetvédelem, a modern autózás a mai napon már elképzelhetetlen enélkül a fogalom nélkül: hybrid. Gyakorlatilag mindegyik autógyártó rendelkezik ilyen típusú meghajtással.

    olvass tovább
    Négykeréken
    Álzöldülünk, avagy a plug-in hybrid meghajtás árnyoldala
    Álzöldülünk, avagy a plug-in hybrid meghajtás árnyoldala

    A 2021-es év, de inkább az elmúlt két év a plug-in hybrid, röviden PHEV meghajtás évei voltak. Pár kivételtől eltekintve, szinte az összes autógyártó kihozta a maga konnektoros hybrid modelljét. Hihetnénk, hogy véletlen, de természetesen egyáltalán nem az, hiszen súlyos kvóták, bírságok sújtják a túl magas CO2 kibocsájtást.

    olvass tovább
    Négykeréken
    Ideális – Audi Q5e Sportback S line 50 TFSI quattro
    Ideális – Audi Q5e Sportback S line 50 TFSI quattro

    Egyre jobban terjednek el a tisztán elektromos meghajtású modellek, de a legtöbb ember számára ezek vezetése, kezelése és a velük való közlekedés problémát jelent. Ennek oka, hogy a hagyományos motorokkal rendelkező autók után ezek vezetése nagyban különbözik. Rengeteg olyan napi szintű tevékenység van, amely nem volt jelen az életükben. Nem beszélve arról, hogy ezen autók számos olyan funkciót kínálnak, amelyeket szintén meg szokni, meg kell tanulni. Hidat képeznek a két meghajtás között az úgynevezett plug-in hybridek. Természetesen az Audi modelljei között is akad jónéhány ilyen. Többek között Q5 Sportback is megkapta ezt a meghajtást.

    olvass tovább
    Négykeréken
    Az első Hybrid autó! Lohner–Porsche Semper Vivus
    Az első Hybrid autó! Lohner–Porsche Semper Vivus

    Ferdinand Porsche, a későbbiekben megalakult Porsche AG alapító atyja fejlesztette ki az első Hybrid négykerekűt, ami 1900-ban került gyártásba. Helyileg az egykori Osztrák–Magyar Monarchi területén található, bécsi székhelyű Lohner-Werke üzemében.

    olvass tovább
    motorhang.hu

    evmobility.hu

    Kétkeréken

    Négykeréken

    Nagyvasak

    Race

    Hírek

    Szervizsarok

    • kapcsolat
    • jogi nyilatkozat
    • impresszum
    • adatvedelem
    • játékszabályzat
    © evmobility.hu Copyright 2025 | Best Engine and Media Zrt.
    • Kétkeréken
    • Négykeréken
    • Nagyvasak
    • Race
    • Hírek
    • Szervizsarok