www.evmobility.hu
  • Kétkeréken
  • Négykeréken
  • Nagyvasak
  • Race
  • Hírek
  • Szervizsarok

Ha áram van, minden van - Ford E-Transit

Nagyvasak

De Szép – DS 4 Cross Rivoli E-tense

Négykeréken

Brutális – BMW iX M60

Négykeréken

Mivé lettél Zafira? – Opel Zafira-e Life L Elegance

Négykeréken

A robogózás, ahogyan sosem hitted volna – BMW CE 04

Kétkeréken

Visszafogottság 2022 - Volkswagen Touareg R eHybrid

Négykeréken

Szélesvásznú vetítés - Mercedes-Benz AMG EQS 53 4Matic

Négykeréken

Valós versenytárs - Lexus NX450h+ F Sport Top

Négykeréken

Az autózás jövője by BMW - BMW iX xDrive50

Négykeréken
  1. Négykeréken
  2. Mint a nagyok – Mercedes-Benz CLA 250e Shooting Brake

Mint a nagyok – Mercedes-Benz CLA 250e Shooting Brake

  • Szőnyi Zoltán
  • június 26, 2021
  • Komment

A Mercedes CLA Shooting Brake maga a megtestesült jó értelemben vett marketing üzenet. Igyekszem majd minden pontjára kitérni ennek a fantasztikus autónak, de egy dolog biztos, érzelemi és racionális érvek tömkelege összpontosul a kecskeméti születésű autóban.

Ha már a hírös város neve szóba került, akkor a kötelező kiemelni, hogy ha más érv nem is szólna mellette – pedig szól – akkor is egy Made in Hungary autóról van szó és nem is akármilyenről. Így a prémium szegmensből válogató honfitársaknak legalább emiatt érdemes eggyel többször (van mindig eggyel többször) fontolóra venni, hogy a CLA mellett tegyék le a voksukat autóvásárlás során.
Valószínűleg ez önmagában, sajnos, kevéssé lenne elegendő, így már csak ezért is, meg persze azért, mert a világ többi országa is a célcsoport, igazán kitett magáért a Mercedes-Benz a második generációs CLA és azon belül is a Shooting Brake verzió tervezésénél.

Ha XXI. század és Shooting Brake, akkor az a Mercedes. A mai napon számos márka használja ezt az elnevezést a sportos kombira, de egyértelműen a Merci hozta vissza a köztudatba ezt a nevet. Korábban a vadászatokhoz használt, puskaszállító két, azaz három ajtós kombi már nem a hétköznapjaink része, végül is a pick-up funkcionálisan jobban megfelel erre a célra, de az elitista életérzést hordozó kifejezés nagyon kapóra jött annak idején, amikor a Mercedes-Benz CLS Shooting Brake bevezetésre kerül. Az egyébként haszontalan 3 ajtó helyett ugyan 5 ajtót kapott 2011-ben a CLS kombisított verziója, de az életérzés az elképesztő egyedi formavilág maradt. Hamisítatlan, utánozhatatlan Mercedes vált ebből a formából. Lehet ugyan utánozni, de ez általában 5-6 évet vesz igénybe a többi autógyárnak. Ez alatt az idő alatt pedig beégett mindenkinek, hogy a Shooting Brake valami olyan vágyott kombi, ami csak keveseknek adatik meg.


Telt-múlt az idő, majd a kompakt kategóriában láthatóan erősíteni kezdett az összes presztízsmárka, így a Mercedes is. Nem véletlenül, hiszen utánpótlást kell generálni és el kell fogadtatni az újabb generációval is, hogy csillagos autóval sokkal jobb és menőbb járni, mint bármelyik másikkal. A kompakt szegmens pedig egy tökéletes szegmens ahhoz, hogy az átlag Mercedes vásárlói körnél eggyel fiatalabb felé nyisson a gyár.


A képlet pedig rendkívül egyszerű. Készüljön egy modell, ami azt tudja, mint a nagyok. Hamisítatlan Mercedes érzés, minőség, hangulat, de a méretből és a várhatóan nagyobb értékesítési darabszámból következően legyen elérhetőbb az ára. A beltér tükrözze teljes mértékben azt, amit a mai napon egy luxuslimuzin, csak kisebben.

Hogy az véletlen, vagy szándékos koncepció volt azt nem tudom, de a Shooting Brake verzió ugyancsak a második generáció esetén jelent meg a CLA esetében, mint a nagytestvérnél a CLS-nél.
A koncepcióval kapcsolatban egyébként szintén érdekes egybeesés, hogy a 2010-ben megjelent F800 névre hallgató koncepció, amely formai jegyeiben a CLS alapjait, így a CLA-jét is adta egy hybrid meghajtással került bemutatásra. Hasonlóképpen, mint a most tesztelt modell meghajtása. Mondhatjuk tehát, hogy a mostani modell egy valóban megtestesült álom.
Persze ez az álom azért különösen jó, mert elérhető, reális alapokon nyugszik, dimenziójában az a kategória, amely nem csak a felső tízezer kiváltsága tud lenni.

A kék fényezésű kombi CLA rendkívül elegáns formatervvel rendelkezik. A jellegzetes Mercedes orr-rész, oldalról a lendületes ív és a keret nélküli ajtók kifejezetten elegánssá és sportossá teszik. Egyáltalán nem ormótlan a hosszabb karosszéria kialakítás. Arányos és mutatós a teljes megjelenése. Nekem a hátsó része nem tetszik annyira, mint oldalról vagy elölről, de lehet inkább úgy helyes a megfogalmazás, hogy elölről és oldalról elképesztően bejön, hátulról pedig inkább csak átlagos. Az is lehet, hogy állandó ellenszenvem van a kamu kipufogók látványától, és a CLA Shooting Brake is ilyen rajzolt véggel rendelkezik. Igen, ez esetben a kipufogót technikai okból hagyták el a mérnökök, hogy még több hely maradjon az aksiknak, amelyek így szinte semmit nem vesznek el a csomagtérből. 505 liter alaphelyzetben, amelyet 1370 is bővíthetünk a hátsó ülések lehajtásával. Amennyiben a 220V-os töltőt otthon tartjuk és nem hurcoljuk magunkkal, akkor nem kell további hely igénnyel számolni. A Type 2 vezetéknek van külön helye a csomagtér alatti rekeszben.


Az egyetlen kompromisszum, amellyel számolnunk kell, az az üzemanyagtartály mérete, ugyanis ebben a verzióban az csupán 35 liter. Így a hatótáv lényegesen lecsökken, ha nem használjuk rendeltetésszerűen a kocsit és nem töltjük folyamatosan a 15,4kW-os akkumulátort. Amennyiben ezt tesszük, 4-5 liternél nem kell nagyobb fogyasztással számolunk. Üres akkumulátorral viszont könnyen elérhető akár a 10 literes átlag is. A magas fogyasztáson kívül a dinamika is elvész, ha nincsen feltöltve az autó, a teljesítmény sem maximális, nem képes a 7 másodperc alatti gyorsulásra, így számos érv van mellette, hogy úgy használjuk a plug-in hybridet, ahogyan kell.

A plug-in-ek esetében sajnos nem lehet precíz fogyasztási adatot megadni, hiszen ennek mértéke kizárólag a felhasználótól és a felhasználás körülményeitől függ. A Mercedes esetében szimpatikus viszont, hogy választhatunk olyan üzemmódot, ahol az áramot nem fogyasztjuk, kizárólag a benzines erőforrásra támaszkodunk. Ez azért fontos, mert autópályán teljesen felesleges a villanymotor üzemeltetése és tartalékolhatunk a városi használatra.
Természetesen akármilyen üzemmódban is vagyunk, az elindulás minden esetben villanymotor segítségével történik. Ha tisztán elektromosan autózunk – mert természetesen erre is van lehetőség – akkor nagyjából 50-52 kilométer hatótávval számoljunk.

A belső tér kialakítása szintén az álomszerű képek körébe tartozik. A digitalizáció a fiatal, így potenciális vásárlóréteg számára legalább, ha nem még inkább fontos. A CLA ebben a maximumot nyújtja, Két hatalmas 10,25” -es kjelző (a középső érintőképernyő is) jelenít meg minden információt. Tökéletes, tűéles kép és kiváló kezelhetőség jellemzi. Teljesen beleköthetetlen minden részlete. Ugyancsak igaz ez a belső térben lévő anyagok és kivitelezés minőségére is. Elegáns, fiatalos, egyszóval gyönyörű a beltér. A hátsó üléssoron ülök számára is elegendő a lábtér, fejtér, nemcsak rövid, de hosszú utakra is alkalmas.

Az alapár a PHEV meghajtás miatt sajnálatosan nem alacsony, de az alternatív meghajtások esetén ezzel mindig számolni kell. A bőséges extralistával rendelkező tesztautó közelítette a 20 millió forintot. Cserébe viszont ott a zöld rendszám, a környezettudatosság, a csodás formaterv és a kiváló vezetési élmény, amelyet a CLA Shooting Brake nyújt.     

  • cla hybrid teszt cla shooting brake teszt mercedes cla mercedes cla shooting brake teszt mercedes-benz cla mercedes-benz cla shooting brake 250e teszt shooting brake plug-in hybrid teszt

Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!

Szőnyi Zoltán

Jó pár évet töltöttem az autós szakmában, de azt is mondhatjuk, hogy ez egy továbbtanulási időszak volt számomra, mivel egész életemben érdekeltek az autók. Szerencsésnek mondhatom magam, hiszen több száz különböző fajta autót volt szerencsém kipróbálni életem során és számos szakmai konferencián volt lehetőségem képződni. Igyekszem a megszokotthoz képest más megvilágításból írni, beszélni az autókról.

motorhang.hu

    Kapcsolódó cikkek
    Mint a nagyok – Mercedes-Benz CLA 250e Shooting Brake
    Mint a nagyok – Mercedes-Benz CLA 250e Shooting Brake
    • Négykeréken
    EV Mobility
    Heti top 10
    motorhang.hu

    evmobility.hu

    Kétkeréken

    Négykeréken

    Nagyvasak

    Race

    Hírek

    Szervizsarok

    • kapcsolat
    • jogi nyilatkozat
    • impresszum
    • adatvedelem
    • játékszabályzat
    © evmobility.hu Copyright 2025 | Best Engine and Media Zrt.
    • Kétkeréken
    • Négykeréken
    • Nagyvasak
    • Race
    • Hírek
    • Szervizsarok