www.evmobility.hu
  • Kétkeréken
  • Négykeréken
  • Nagyvasak
  • Race
  • Hírek
  • Szervizsarok

Ha áram van, minden van - Ford E-Transit

Nagyvasak

De Szép – DS 4 Cross Rivoli E-tense

Négykeréken

Brutális – BMW iX M60

Négykeréken

Mivé lettél Zafira? – Opel Zafira-e Life L Elegance

Négykeréken

A robogózás, ahogyan sosem hitted volna – BMW CE 04

Kétkeréken

Visszafogottság 2022 - Volkswagen Touareg R eHybrid

Négykeréken

Szélesvásznú vetítés - Mercedes-Benz AMG EQS 53 4Matic

Négykeréken

Valós versenytárs - Lexus NX450h+ F Sport Top

Négykeréken

Az autózás jövője by BMW - BMW iX xDrive50

Négykeréken
  1. Hírek
  2. Mercedes EQB sajtóbemutató

Mercedes EQB sajtóbemutató

  • február 18, 2022
  • Komment

Ahogyan az várható volt a 2022-es évben a sajtóbemutatók többsége valamelyik új elektromos gépjárműről szól. Az EQB is egy ilyen Mercedes, de azért egy kicsit mégis más. A Mercedes EQB ugyanis az első elektromos autó, amely teljes mértékben Magyarországon készül.

A kecskeméti gyár legújabb terméke, amely rekord sebességgel, egy 1 év alatt létrejött új gyártóterületen készül, egy nagymértékben módosított B osztályos alapjain nyugszik. A nagy mértékben azt jelenti, hogy a Mercedes kompakt méretű autói közül ez a legnagyobb. A tengelytáv tényleg jókora, 2829 mm. Az autó hossza 4684 mm és 1834 mm széles.

Ez a méret alkalmassá teszi még egy különlegességre. Ez az elektromos jármű ugyanis opcionálisan 7 személyesként is rendelhető. Habár az árkategóriája miatt alapvetően nem járna rá, ha egyáltalán lenne, 2,5 millió forintos állami támogatás, de a nagycsaládosok ezzel az autóval mégis hozzá tudnak jutni némi plusz pénzhez, ha a zöld autózás mellett szeretnék letenni a voksukat.

Az EQB két különböző teljesítménnyel kapható. Az EQB 300 168kW-os (228 lóerős) és 390 Nm a nyomatéka, az erősebb 350-es pedig 215kW teljesítményt nyújt (292 lóerő) és 520Nm a nyomaték. Előbbi 8, utóbbi pedig 6,2 másodperces 100-as sprintet tud produkálni szükség esetén.

Egyelőre kizárólag négykerék meghajtással érhető el az EQB, amelyet a külön első és hátsó tengelyre szerelt villanymotorok segítségével érnek el. A rendszer folyamatosan, másodpercenként akár 100-szor ellenőrzi az útviszonyt és ez alapján választja ki a legmegfelelőbb nyomatékelosztást.

A hatótávolságról egyelőre a WLTP szerinti értéket tudom megadni, ez 395 és 419 kilométer közötti. Az energiaellátásért a kétszintes kialakításban elhelyezett 66kW-os akku csomag gondoskodik, így szinte bizonyos, hogy akármilyen zord körülmények között hozható lesz legalább 320-350 kilométer. Utóbbit támogatja egyrészről a burkolt, EQ stílusjegyek szerint készült orr-rész, a módosított, aerodinamikai szempontból előnyösebb visszapillantó tükör, illetve a hőszivattyús fűtési rendszer.

A rokon GLB-hez képest nemcsak a frontrész változott, hanem a hátsó rész is. A modern EQ vonalak itt is megfigyelhetőek az autón, hiszen a hátsó egybeolvadó lámpatestek ennek a szériának a fő jegyei.
Feltűnővé teszik az autót a rendkívül méretes kerekei, hiszen a 18” -es a legkisebb gumiméret, de akár 19-es, vagy 20-as kerékkel is rendelhető az autó.

A belső térben kevés különbség fedezhető fel a GLB-hez képest. A Mercedesekre jellemző digitális műszerfal, a színes LED világítással rendelkező turbinaszerű légbeömlők és a minőségi kidolgozás teszi utánozhatatlanná ezt a típust is. A csomagtér 465 litertől 1720 literig bővíthető felszereltségtől és az ülések lehajtásának függvényében.

Természetesen rendelkezik az autó egy igazán komplex töltés menedzsment rendszerrel, valamint a kormány mögötti fülek segítségével állítható rekuperációs módvezérléssel is. Utóbbinak vannak szinte egypedálos vezetésre alkalmas üzemmódjai, valamint egy intelligens automata módozat. Ez utóbbi folyamatosan elemzi az utat és mindig igyekszik a legtöbb energia visszanyerésére.

AZ EQB 23,5 millió forintos listaárról indul és a konfigurátor már elérhető a Mercedes-Benz honlapján.

A rövid próbaút során apró bepillantást kaptunk a kecskeméti Mercedes gyár legújabb üdvöskéjének vezetési élményébe. A 350-es AMG Line valóban izgalmas élményt jelentett, alig várjuk, hogy hosszabb időszak alatt is ki tudjuk próbálni és be tudjuk mutatni.

  • mercedes mercedes EQB

Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!

motorhang.hu

    Kapcsolódó cikkek
    Szélesvásznú vetítés - Mercedes-Benz AMG EQS 53 4Matic
    Szélesvásznú vetítés - Mercedes-Benz AMG EQS 53 4Matic
    • Négykeréken
    Elektromos üdvözlet Kecskemétről - Mercedes EQB 350 4Matic
    Elektromos üdvözlet Kecskemétről - Mercedes EQB 350 4Matic
    • Négykeréken
    Mercedes EQB sajtóbemutató
    Hidrogénhajtás „fakerekeken” - Mercedes F-Cell Roadster
    EV Mobility
    Heti top 10

    Kapcsolódó cikkek

    Négykeréken
    Szélesvásznú vetítés - Mercedes-Benz AMG EQS 53 4Matic
    Szélesvásznú vetítés - Mercedes-Benz AMG EQS 53 4Matic

    Semmi meglepő nincsen abban, hogy a Mercedes egy újabb etalont állít. Nem az EQS az első olyan jármű, amely gyakorlatilag versenytárs nélküli. Lesznek még hasonlóak a kategóriában, de az elsőre, ahogyan mondani szoktuk, mindig emlékezni fogunk. Az elektromos autózás egy új fejezete a járműiparnak, természetesen új kategóriát nyitni nem feltétlenül nehéz emiatt, de azért ne becsüljük le az EQS-t, mert kellően nagyot szól. Persze nem hangban, hanem látványban és képességekben.

    olvass tovább
    Négykeréken
    Elektromos üdvözlet Kecskemétről - Mercedes EQB 350 4Matic
    Elektromos üdvözlet Kecskemétről - Mercedes EQB 350 4Matic

    Mindennek eljön a maga ideje. Így annak is, hogy hazánk is elkezdett tisztán elektromos autókat gyártani a Mercedes-Benz kecskeméti gyárának köszönhetően. Két változatban készült, nálunk az erősebb járt a 350 kódnevű, de létezik egy visszafogottabb változat is, amely csak 228 lóerős és a 300 névre hallgat.

    olvass tovább
    Négykeréken
    Hidrogénhajtás „fakerekeken” - Mercedes F-Cell Roadster
    Hidrogénhajtás „fakerekeken” - Mercedes F-Cell Roadster

    Ilyen az, amikor a jövő találkozik a múlttal. Első látásra furcsán hat, de közelebbről megnézve látszik, hogy nem egy átgondolatlan összevisszaság. Van benne valami!

    olvass tovább
    motorhang.hu

    evmobility.hu

    Kétkeréken

    Négykeréken

    Nagyvasak

    Race

    Hírek

    Szervizsarok

    • kapcsolat
    • jogi nyilatkozat
    • impresszum
    • adatvedelem
    • játékszabályzat
    © evmobility.hu Copyright 2025 | Best Engine and Media Zrt.
    • Kétkeréken
    • Négykeréken
    • Nagyvasak
    • Race
    • Hírek
    • Szervizsarok