www.evmobility.hu
  • Kétkeréken
  • Négykeréken
  • Nagyvasak
  • Race
  • Hírek
  • Szervizsarok

Ha áram van, minden van - Ford E-Transit

Nagyvasak

De Szép – DS 4 Cross Rivoli E-tense

Négykeréken

Brutális – BMW iX M60

Négykeréken

Mivé lettél Zafira? – Opel Zafira-e Life L Elegance

Négykeréken

A robogózás, ahogyan sosem hitted volna – BMW CE 04

Kétkeréken

Visszafogottság 2022 - Volkswagen Touareg R eHybrid

Négykeréken

Szélesvásznú vetítés - Mercedes-Benz AMG EQS 53 4Matic

Négykeréken

Valós versenytárs - Lexus NX450h+ F Sport Top

Négykeréken

Az autózás jövője by BMW - BMW iX xDrive50

Négykeréken
  1. Négykeréken
  2. Makacsabb az embernél is – Volkswagen up! és e-up!...

Makacsabb az embernél is – Volkswagen up! és e-up! teszt II. rész

  • Imelda
  • szeptember 17, 2020
  • Komment

A márka legkisebb modellje tud meglepetést okozni. Nem is keveset!

A Volkswagen up! személyében egy sokoldalú modellt ismerhettem meg. Nem csupán azért, mert a német márka legkisebbike, hanem egyben a MOL Limo flottájának egyik leggyakoribb tagja. Mindemellett pedig nem csak benzines, tisztán elektromos változat is készült belőle. Ez utóbbi is elérhető a MOL-nál és bármikor kibérelheted, a sima up!-pal megegyező összegben, 68 forintos percdíjért. A sokoldalúság tovább boncolható, hiszen az up!-ból kétajtós és négyajtós kivitel is létezik. A kétajtós hátsókerék-meghajtású, a négyajtóst space up!-nak hívják.         

2011 óta gyártják a modellt, vagyis lassacskán már 10 éve. Összeszerelését tőlünk nem messze, Pozsonyban végzik. A városi kisautó egyik különlegessége, hogy saját platformot fejlesztett hozzá a Volkswagen, pedig éppenséggel épülhetett volna a Polo architektúrájára is, viszont abban az esetben nehezebb lenne az egész kasztni.

Az up!-ok formavilágát és funkcionalitását tekintve nem sokban térnek el a MOL flottában szintén jelenlévő Smartoktól. Ezzel ellentétben műszakilag viszont már sokkal inkább. A Smart ForTwo, ForFour, a Volkswagen up! és e-up! típusok kocka alakja nem is passzolhatna jobban a belvárosi környezetbe. A 3,54 méter hosszú, (vagy inkább rövid) cirkálóval boldogabbak a mindennapok, könnyebb a parkolás! Amennyiben Limo zónán belül parkolod le az autót, egy forintot sem kell fizetned érte.

Ha up!-ot szeretnél bérelni a MOL-tól, érdemes tudnod, hogy a flottában nem csak benzines és elektromos up!-ok vannak, hanem a benzinesen belül léteznek automata, illetve kéziváltós verziók! Véleményem szerint fontos informálódni ezekről, ugyanis vannak olyan sofőrök, akik a manuális sebességváltót preferálják, ahogyan én is, ám vannak, akik a belvárosi forgalomban kézenfekvőbb megoldásnak találnak egy automatát. Az up!-ok esetében sem feltétlen mindegy, hogy melyiket választod, hiszen ahogy a címben is írtam, érhetnek meglepetések.

Egy adott típus, jelen esetben az up! konstrukciójának esetében rengeteget számít, hogy hogyan és miből rakták össze. Rangsoroltam a három kivitelt és nálam az e-up! került a dobogó legfelső fokára, azt követi a benzines, kéziváltós up!, a bronzérem kizárásos alapon pedig az automata váltós up!-é lett.

Volkswagen e-up!

Az e-up! semmilyen tekintetben nem okozott csalódást. Abszolút hozza a konszerntől elvárt minőséget még akkor is, ha egy fillérekért kibérelhető városi kisautóról van szó. Márpedig egy bérautónak pontosan ilyennek kell lennie! Kívülről főként a zöld rendszám, valamint a csomagtartó ajtaján látható e-up! jelzés különbözteti meg benzines társaitól, a beltérben szintén az e-up! jelzés tudatja az utasokkal, hogy egy frankó elektromos kisautóval közlekednek. A különösen sötétben érvényesülő kék színű hangulatvilágítás pedig kellemesebbé varázsolja a kisautó hangulatát, és magát az utazást.

Négy fő számára mindenképpen tágas, legyen szó fiatalokról, vagy termetesebb felnőttekről. A jármű minden olyan funkcióval fel van szerelve, amire egy rövidebb utacska során szükség lehet, kezdve a Bluetooth-tól, a klímán és az első ülésekbe szerelt ülésfűtésen át egészen a pohártartókig, amikből a Smarthoz hasonló módon egy elől egy pedig a kardánalagúton hátul található.

Az okozott egyes egyedül hiányérzetet, hogy nincs az autóban parkolóradar. A műszerfalon analóg órák mutatják a sebességet, a jármű töltöttségi szintjét, illetve azt is, hogy fékezésnél, vagy menet közben, (akár Eco, vagy Eco+ üzemmódban haladva) mennyi energia töltődik vissza a villanymotorba. Az e-up!-ban multifunkciós kormány van, a benzines társaknál hiányoltam, hogy kispórolták onnan a vezérlőgombokat.

Az e-up! elektromos hatótávja 265 km, az elektromotor teljesítménye 82 lóerő. A végsebesség 130 km/h, nulláról pedig 12,5 másodperc alatt gyorsul fel az 1,200 kilós villanyautó. Akkumulátora 36,8 kWh, csomagtartójának kapacitása 251 liter.

Az e-up!-ban ülve elsők közt figyeltem fel arra, hogy lényegesen másként nyeri vissza a fékenergiát, mint mondjuk a Smart. A Smartnál, legyen az ForTwo vagy ForFour, édes mindegy, szinte sosem kellett a fékre lépnem, ha lassult előttem a sor, annyira aktívan töltődött vissza az energia még araszolgatáskor is. Az e-up!-nál már más a helyzet, sokkal gyakrabban kellett a jobb lábamat a másik pedálra (is) helyeznem.

Volkswagen up!

A MOL Limo flottában szereplő négyajtós up!-ok, helyesebben space up!-ok 23 centiméterrel hosszabbak a kétajtós kiviteleknél. Fordulókörük a Smartéhoz hasonlóan pici, így gyerekjáték velük közlekedni. Az 1,0 literes benzinmotor ugyan csendes, de selymesnek nem mondanám a járását. Erőátviteli rendszerként a 6,200-as fordulaton megmutatkozó 75 lóerőhöz az ötfokozatú manuális váltóst javaslom, a fokozatok közt ugyanis igen finoman, „vajszerűen” lehet váltogatni. A futóművel sem volt gond, kellőképpen kiegyenlítette a kisautó felfüggesztése az úthibákat.

A belső égésű motoros verziók jóval könnyebbek az elektromos akkumulátor csomag hiánya végett, mindössze 929 kg-ot nyomnak. Csomagterük a hátsó ülések döntésével 251 literről 951-re bővíthető. A benzinzes up!-ok végsebessége 171 km/h, de viszont lomhább az e-up!-nál (0-100 km/h 13,2 mp). Városban átlagosan 5,9 litert fogyaszt az autó, illetve a zéró emissziójú elektromossal szemben 108 g/km a károsanyag-kibocsátás. Azt olvastam róla, hogy nem lehetetlen 5,0 liter/100 km alá vinni a fogyasztását, úgyhogy semmiképp se száguldozz, lobogjon inkább ez célként a szemed előtt!

Itt jön képbe az automata váltó. A Volkswagen ugyanis azért fejlesztette ki, hogy a fogyasztást a legminimálisabb mértékűre lehessen redukálni. Azt gondolom, ha az 5,0 litert célzod, akkor az automata váltós lesz a te autód! Ez a véleményem szerint furcsán működő, kézzel is vezérelhető automata váltó az ASG nevet kapta. A 75 lóerős verzióval közlekedve 100 kilométerenként akár egy deciliter üzemanyag megspórolható. A váltó összességében 30 kg-ot nyom, mindössze 3 kg-mal nehezebb, mint a manuális váltóberendezés.

Legközelebb a Kia városi kisautóját, a Picantót vetem górcső alá, melyről elöljáróban elárulhatom, hogy szintén a flotta egyik legnépszerűbbike, emellett kategóriájában csaknem a legnagyobb csomagtér-kapacitással büszkélkedhet!

Smart EQ ForTwo és ForFour tesztemet olvastad már?

  • elektromos autó MOL mol limo teszt volkswagen volkswagen e-up volkswagen up

Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!

Imelda

Fiatalságom ellenére büszkén elmondhatom, hogy jó pár éve az autóiparban tevékenykedem. Kislány koromtól kezdve jobban érdekeltek az autók, mint a játék babák. Imádok írni és szerepelni, az pedig maga a tökéletes összhang, hogy kedvenc tevékenységeimet az autók közvetlen környezetében végezhetem. Igyekszem nőként, de nem kizárólag női szemszögből átadni a tapasztalataimat.

motorhang.hu

    Kapcsolódó cikkek
    Brutális – BMW iX M60
    Brutális – BMW iX M60
    • Négykeréken
    Visszafogottság 2022 - Volkswagen Touareg R eHybrid
    Visszafogottság 2022 - Volkswagen Touareg R eHybrid
    • Négykeréken
    A bűvös hetes - Volkswagen T7 Multivan RT Plug-In-Hybrid
    Ideális – Audi Q5e Sportback S line 50 TFSI quattro
    Kínai elektromos autó Európában - Aiways U5
    Opel Manta villannyal
    Magyar Közút: hálózat villanyautóknak
    Jeep Wrangler: csak villannyal? Videó!
    EV Mobility
    Heti top 10

    Kapcsolódó cikkek

    Négykeréken
    Brutális – BMW iX M60
    Brutális – BMW iX M60

    Egészen biztos, hogy az eddigi legmegosztóbb autóját alkotta meg a BMW az iX-szel. Amennyi trágár jelzőt lehet találni a magyar nyelvben, azt mindet hallottam róla, elsősorban azoktól, akik a bajor márka szerelmesei. Az érdekes az, hogy nekem egyre jobban tetszik és most, hogy harmadszor is volt szerencsénk vele tölteni egy kis időt, már szög egyenesen mást gondolok róla.

    olvass tovább
    Négykeréken
    Visszafogottság 2022 - Volkswagen Touareg R eHybrid
    Visszafogottság 2022 - Volkswagen Touareg R eHybrid

    2022 sok mindenről lesz emlékezetes. Felsorolni is nehéz a különböző politikai, gazdasági eseményeket. Az autóipart sújtó nehézségek közepette megjelent a legerősebb, leg-leg-leg VW. A Touareg R, mégpedig plug-in hybrid hajtással. 462 lóerő, 700 Nm nyomaték, összkerék hajtás és 2,5 tonna. Ezek az adatok önmagukért beszélnek, de mit is kapunk a tetemes pénzért?

    olvass tovább
    Négykeréken
    A bűvös hetes - Volkswagen T7 Multivan RT Plug-In-Hybrid
    A bűvös hetes - Volkswagen T7 Multivan RT Plug-In-Hybrid

    Szinte nincs is olyan területe az életünknek, ahol a hetes szám ne kapna kiemelt figyelmet. A bibliától a mesevilágig, az irodalomtól a filmművészetig szinte mindenhol különleges jelentőséggel bír a hetes szám.

    olvass tovább
    Négykeréken
    Ideális – Audi Q5e Sportback S line 50 TFSI quattro
    Ideális – Audi Q5e Sportback S line 50 TFSI quattro

    Egyre jobban terjednek el a tisztán elektromos meghajtású modellek, de a legtöbb ember számára ezek vezetése, kezelése és a velük való közlekedés problémát jelent. Ennek oka, hogy a hagyományos motorokkal rendelkező autók után ezek vezetése nagyban különbözik. Rengeteg olyan napi szintű tevékenység van, amely nem volt jelen az életükben. Nem beszélve arról, hogy ezen autók számos olyan funkciót kínálnak, amelyeket szintén meg szokni, meg kell tanulni. Hidat képeznek a két meghajtás között az úgynevezett plug-in hybridek. Természetesen az Audi modelljei között is akad jónéhány ilyen. Többek között Q5 Sportback is megkapta ezt a meghajtást.

    olvass tovább
    Négykeréken
    Kínai elektromos autó Európában - Aiways U5
    Kínai elektromos autó Európában - Aiways U5

    Az első kínai elektromos autó az európai piacon, amely típusengedélyt is fog kapni. Rendesen felkavarja majd az állóvizet, mivel 10-15%-al olcsóbb mint vetélytársai.

    olvass tovább
    Négykeréken
    Opel Manta villannyal
    Opel Manta villannyal

    Elektromos hajtás, digitális műszerfal, LED-világítás. Félévszázados modell mai technikával, egyenesen a gyártótól.

    olvass tovább
    motorhang.hu

    evmobility.hu

    Kétkeréken

    Négykeréken

    Nagyvasak

    Race

    Hírek

    Szervizsarok

    • kapcsolat
    • jogi nyilatkozat
    • impresszum
    • adatvedelem
    • játékszabályzat
    © evmobility.hu Copyright 2025 | Best Engine and Media Zrt.
    • Kétkeréken
    • Négykeréken
    • Nagyvasak
    • Race
    • Hírek
    • Szervizsarok