www.evmobility.hu
  • Kétkeréken
  • Négykeréken
  • Nagyvasak
  • Race
  • Hírek
  • Szervizsarok

Ha áram van, minden van - Ford E-Transit

Nagyvasak

De Szép – DS 4 Cross Rivoli E-tense

Négykeréken

Brutális – BMW iX M60

Négykeréken

Mivé lettél Zafira? – Opel Zafira-e Life L Elegance

Négykeréken

A robogózás, ahogyan sosem hitted volna – BMW CE 04

Kétkeréken

Visszafogottság 2022 - Volkswagen Touareg R eHybrid

Négykeréken

Szélesvásznú vetítés - Mercedes-Benz AMG EQS 53 4Matic

Négykeréken

Valós versenytárs - Lexus NX450h+ F Sport Top

Négykeréken

Az autózás jövője by BMW - BMW iX xDrive50

Négykeréken
  1. Négykeréken
  2. Kona ilyen jó még nem volt! – Hyundai Kona Electric...

Kona ilyen jó még nem volt! – Hyundai Kona Electric teszt III.rész

  • Imelda
  • szeptember 24, 2020
  • Komment

A flotta első elektromos szabadidő-autója! Meg kellett csípnem magam ahhoz, hogy észhez térjek és rájöjjek, ez nem álom, hanem valóság!

Az emberek fejében szinte még ideje sem volt rögződnie annak, hogy a Hyundai már egy új szegmensben is jelen van, ami nem más, mint a kompakt crossovereké. Az igen nagy népszerűségnek örvendő, Kona elnevezésű modelljüket 2017-ben mutatták be és már abban az évben el is készült a gyártásra kész verzió. Amennyire friss a köztudatban az elektromos meghajtású Kona, olyannyira számít újdonságnak a MOL Limo flottájában!

A Kona a portugáloknál „Kauai” néven terjedt el, ami megmosolyogtat, hiszen ez egyben egy valóságos sziget, amely Hawaii-hoz tartozik. A kínaiak „Encino”-ként tartják számon.

Az e Kona, vagyis a Kona Electric hulláma az idei évben ért el Európába és amellett, hogy egy várva-várt villanyautó volt, a MOL Limósok is elsők közt újították be őket! Nem okozott csalódást, közkedveltségéhez nagyban hozzátesz az is, hogy olyan hatótávval (is) büszkélkedhet, amit eddig szinte csak a Teslák tudtak teljesíteni. Ahogyan azt a címben leírtam, Kona ilyen jó még nem volt, vagyis emelem kalapom a dél-koreaiak előtt! A Kona rengeteg robbanómotoros verzióját volt szerencsém kipróbálni régebben, de azt kell mondjam, létjogosultsága igazán csak az elektromos meghajtásban rejlik. Tényleg nagyon eltalálták!

Külsőre természetesen nem sokban tér el a belsőégésű motoros Konától, a hűtőmaszkot viszont nem érdemes keresni rajta. Ezenkívül minden más a helyén maradt, az elektromos picivel hosszabbra és magasabbra sikeredett, 4,165 mm helyett 4,180-ra nőtt. Fogalmam sincs, hogy mások fejében miféle vizuális gondolatokat indít útjára a Kona és a Kona Electric, de szerintem akár testvérek is lehetnének az új Nissan Juke-al. Legalább is arcra. Szélessége 1,800 mm, magassága 1,570 mm. A bekerült lítiumion-akkumulátor felért egy hízókúrával, így lett 1,535 kg az önsúly. A 64 kWh-s akkupakk esetében ez 1,685 kg-ot jelent.

A Kona Electric tett róla, hogy már bepattanásom első pillanatában máshol érezzem magam. A túlvilágba repített, amikor pedig elindultam vele, akkor aztán pláne! Az egyik furcsa mániám, hogy imádom az újautók illatát, ezért aztán muszáj volt rengetegszer „kölcsönkérnem” a Konát a MOL Limótól. A Hyundai rengeteg felszereltségi szintet tett elérhetővé a modell esetében a vásárlók számára: a Starttal kezdődik a dolog, majd jön a Premium Edition 39 és 64 kWh-s akkucsomagokkal, aztán a Style Edition, majd az Executive Edition-nel ér véget.

Rengeteg előrendelést fogadott a vállalat, voltak olyan szerencsések, akik már az év elején sikeresen kézhez kapták elektromos szabadidő-autójukat. Aztán jött ez a fránya vírus, ami lelassította a kiszállítás folyamatát, így el tudom képzelni, hogy még mindig vannak, akik csodával várják, hogy használhassák ezt a nagyszerű járművet.

A beltér egyszerre letisztult, de mégis mutatós. Nincs túlbonyolítva, túlgondolva, imádtam a gombok kattanását és azt, hogy végre nem kell mindent kizárólag érintőfelületen kezelni, hanem érezhettem a fizikai vezérlők és az ujjbegyem kapcsolatát. A kardánalagút kitűnő magasságban van, nem is lehetne jobb helyen. Kényelmesen rá tudtam helyezni vezetés közben a könyökömet. A két pohártartó feletti kis tárolórekesz olyan finoman nyílt, hogy muszáj volt újra és újra kipróbálnom, mert jól esett, hogy ugyan nem prémiumautóban ültem, mégis minőségi anyagok vettek körül. A tároló nem mellesleg egy USB portnak, egy AUX kábelnek és egy indukciós töltőnek ad otthont.

Nem is gondolná az ember, mi minden rejlik a kis téglalap alakú fedél alatt! Ami meglepetést okozott, az az automataváltó hiánya, a kapcsoló helyét ugyanis dedikált gombok vették át. Ez nem jelentett problémát, sőt, inkább csak nevettem magamon, amikor D-ből R-be váltásnál nem figyeltem oda és a levegőben kerestem a kezemmel a kart. A középkonzol két szellőzője alá kerültek a klímavezérlő gombok. Mivel nyakunkon a tél, (már megint?!) fontos tudni, hogy a Kona Electric ülésfűtést is kínál, így, ha már a beülést követő első percekben aktiválod, biztos lehetsz benne, hogy a jármű gondoskodik róla, hogy minél kevesebb ideig dideregj.

Vezetési üzemmódok tekintetében Eco, Comfort és Sport közül lehet választani a hangulatunknak megfelelően. Eco módban egyébként zöldre vált a műszerfal, Comfortban marad a kék, Sportban pedig piros. Jópofa ez a funkció, az én hibrid autómnál is hasonlóképpen működik. A multifunkciós kormány és a középkonzol kijelzője a hagyományos Konából már ismert. Esetemben magára vonzotta figyelmemet a digitális műszerfal, ahol a hatótáv mellett a jármű töltöttségét, a vezetéstámogató funkciók felvillanását és a fogyasztást is lehet látni. A 26 kWh-s akkumulátor 8,5 kWh/100km-es átlagfogyasztást eredményez.

Az aktív sávtartó rendszerrel kifejezetten meg voltam elégedve, olyan útszakaszon, ahol szép volt a felfestés, nagyon szépen követte a kanyarokat. A Kona Electric futóműve szerintem zseniális, finoman veszi az úthibákat, viszont az igénytelenül lerakott csatornafedelek kifognak rajta. A 17 colos kerekek is futurisztikus formát öltöttek, csakúgy, mint a jármű teljes orra. 

Öt személy kimondottan kényelmesen elfér a Kona Electric-ben. A lábtérre nem lehet panasz sem elöl sem hátul, a csomagtartó kapacitására pedig főként nem: az ülések előre döntésével 332 literről 1,143-ra bővíthető a térfogat. Egyéb tárolórekeszekben sincs hiány, kezdve a könyöklőtől a kesztyűtartón át az ajtópanelekbe is bőven lehet mit pakolni.

Alapvetően ha egyedül utazom, hátizsákomat az anyósülésre szoktam helyezni, ha pedig társaságom van, muszáj vagyok a hátsó ülésre tenni. A könyöklőről nem gondoltam volna, hogy képes lesz orvosolni ezt a problémát, viszont egészen könnyen bele tudtam helyezni a kis táskám, majd le is tudtam csukni, így sehol, senkit nem zavart.

A Hyundai elektromos szabadidő-autóját 95 forint/perctől bérelheted ki a MOL Limo alkalmazásán keresztül.

  • autóteszt elektromos autó Hyundai Hyundai kona hyundai kona electric MOL MOL Limo teszt

Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!

Imelda

Fiatalságom ellenére büszkén elmondhatom, hogy jó pár éve az autóiparban tevékenykedem. Kislány koromtól kezdve jobban érdekeltek az autók, mint a játék babák. Imádok írni és szerepelni, az pedig maga a tökéletes összhang, hogy kedvenc tevékenységeimet az autók közvetlen környezetében végezhetem. Igyekszem nőként, de nem kizárólag női szemszögből átadni a tapasztalataimat.

motorhang.hu

    Kapcsolódó cikkek
    Brutális – BMW iX M60
    Brutális – BMW iX M60
    • Négykeréken
    Vissza a jövőbe! - Hyundai Ioniq 5 Comfort RWD
    Vissza a jövőbe! - Hyundai Ioniq 5 Comfort RWD
    • Négykeréken
    Ideális – Audi Q5e Sportback S line 50 TFSI quattro
    Kínai elektromos autó Európában - Aiways U5
    Opel Manta villannyal
    Magyar Közút: hálózat villanyautóknak
    Jeep Wrangler: csak villannyal? Videó!
    Utazás egy kapszulában – BMW i3 teszt VI. rész
    EV Mobility
    Heti top 10

    Kapcsolódó cikkek

    Négykeréken
    Brutális – BMW iX M60
    Brutális – BMW iX M60

    Egészen biztos, hogy az eddigi legmegosztóbb autóját alkotta meg a BMW az iX-szel. Amennyi trágár jelzőt lehet találni a magyar nyelvben, azt mindet hallottam róla, elsősorban azoktól, akik a bajor márka szerelmesei. Az érdekes az, hogy nekem egyre jobban tetszik és most, hogy harmadszor is volt szerencsénk vele tölteni egy kis időt, már szög egyenesen mást gondolok róla.

    olvass tovább
    Négykeréken
    Vissza a jövőbe! - Hyundai Ioniq 5 Comfort RWD
    Vissza a jövőbe! - Hyundai Ioniq 5 Comfort RWD

    Az elektromos autó vezetése más. Persze ez is autó, mint a hagyományos, de technikai, vezetési szempontból teljesen másképpen kell megközelíteni. A Hyundai is valószínűleg így gondolta ezt, mert egy egyedi koncepció alapján készült a felépítése.

    olvass tovább
    Négykeréken
    Ideális – Audi Q5e Sportback S line 50 TFSI quattro
    Ideális – Audi Q5e Sportback S line 50 TFSI quattro

    Egyre jobban terjednek el a tisztán elektromos meghajtású modellek, de a legtöbb ember számára ezek vezetése, kezelése és a velük való közlekedés problémát jelent. Ennek oka, hogy a hagyományos motorokkal rendelkező autók után ezek vezetése nagyban különbözik. Rengeteg olyan napi szintű tevékenység van, amely nem volt jelen az életükben. Nem beszélve arról, hogy ezen autók számos olyan funkciót kínálnak, amelyeket szintén meg szokni, meg kell tanulni. Hidat képeznek a két meghajtás között az úgynevezett plug-in hybridek. Természetesen az Audi modelljei között is akad jónéhány ilyen. Többek között Q5 Sportback is megkapta ezt a meghajtást.

    olvass tovább
    Négykeréken
    Kínai elektromos autó Európában - Aiways U5
    Kínai elektromos autó Európában - Aiways U5

    Az első kínai elektromos autó az európai piacon, amely típusengedélyt is fog kapni. Rendesen felkavarja majd az állóvizet, mivel 10-15%-al olcsóbb mint vetélytársai.

    olvass tovább
    Négykeréken
    Opel Manta villannyal
    Opel Manta villannyal

    Elektromos hajtás, digitális műszerfal, LED-világítás. Félévszázados modell mai technikával, egyenesen a gyártótól.

    olvass tovább
    Négykeréken
    Magyar Közút: hálózat villanyautóknak
    Magyar Közút: hálózat villanyautóknak

    Közösen épít töltő-infrastruktúrát az elektromos gépkocsik számára az állami közútkezelő és az e-Mobi.

    olvass tovább
    motorhang.hu

    evmobility.hu

    Kétkeréken

    Négykeréken

    Nagyvasak

    Race

    Hírek

    Szervizsarok

    • kapcsolat
    • jogi nyilatkozat
    • impresszum
    • adatvedelem
    • játékszabályzat
    © evmobility.hu Copyright 2025 | Best Engine and Media Zrt.
    • Kétkeréken
    • Négykeréken
    • Nagyvasak
    • Race
    • Hírek
    • Szervizsarok