www.evmobility.hu
  • Kétkeréken
  • Négykeréken
  • Nagyvasak
  • Race
  • Hírek
  • Szervizsarok

Ha áram van, minden van - Ford E-Transit

Nagyvasak

De Szép – DS 4 Cross Rivoli E-tense

Négykeréken

Brutális – BMW iX M60

Négykeréken

Mivé lettél Zafira? – Opel Zafira-e Life L Elegance

Négykeréken

A robogózás, ahogyan sosem hitted volna – BMW CE 04

Kétkeréken

Visszafogottság 2022 - Volkswagen Touareg R eHybrid

Négykeréken

Szélesvásznú vetítés - Mercedes-Benz AMG EQS 53 4Matic

Négykeréken

Valós versenytárs - Lexus NX450h+ F Sport Top

Négykeréken

Az autózás jövője by BMW - BMW iX xDrive50

Négykeréken
  1. Négykeréken
  2. Hírek
  3. Ingyen

Ingyen

  • március 31, 2020
  • Komment

Különleges akcióval népszerűsíti részben vagy teljesen elektromos típusait a Peugeot Európa a Brit-szigeteken

Különleges akcióval népszerűsíti részben vagy teljesen elektromos típusait a Peugeot Európa egyik legnagyobb piacán: ügyfelei hat hónapon át ingyen használhatják a Brit-szigetek első számú elektromos töltőhálózatát. Ha a kezdeményezés sikeres lesz, várhatóan hasonló konstrukciót vezetnek be két további nagy európai piacon; Franciaországban és Németországban is.

Európában folyamatosan és arányaiban jelentős mértékben nő a hálózatról tölthető (tisztán elektromos és plug-in hibrid) járművek iránti kereslet. A JATO Dynamics piaci elemzése szerint 2019-ben harmadával nőtt a részben vagy teljesen elektromos személygépkocsik piaci részesedése. Az 1,28 millió eladott öntöltő hibrid, konnektoros hibrid és akkumulátoros elektromos személyautó 44 százalékát tették ki a plug-in (EV és PHEV) típusok, 3 százalékponttal növelve részesedésüket Európa zöld mobilitási piacán.

Ugyanakkor az is nyilvánvaló, hogy az elektromos járművek egyelőre csak a környezetbarát közlekedés iránt elhivatott ügyfelek számára jelentenek vonzó alternatívát. A pragmatikusan gondolkodó vásárlók számára egyelőre csak állami vagy piaci kedvezményekkel lehet érdekessé tenni a technológiát – fejtette ki március elején tartott online sajtókonferenciáján Carlos Tavares, a Peugeot vezérigazgatója. „Az autóipar következő nagy kihívása, hogy 2025-ig megfizethetővé tegyük a zéró károsanyag-kibocsátású járműveket.” – tette hozzá az autóipari szakember.

Tavares szerint a töltőhálózat sűrűsége, a hálózatról tölthető akkumulátorokkal elérhető, tisztán elektromos hatótávolság, illetve az üzemanyagként felhasznált elektromos energia árának hosszú távú alakulása az a három legfontosabb tényező, amely befolyásolni fogja a részben vagy teljesen elektromos járművek további elterjedésének ütemét.

Ennek szellemében a márka nagy-britanniai importőre nagyvonalú ajánlattal támogatja az elektromos és plug-in hibrid Peugeot modellek piaci bevezetését: új, részben vagy teljesen emissziómentes használatra alkalmas járművük mellé hat hónapra szóló, ingyenes hozzáférést kapnak az Egyesült Királyság legnagyobb elektromos töltőhálózatához. A Polar Plus több mint hétezer töltőpontot kezel országszerte, amelyek havi vagy alkalmi díj fejében vehetők igénybe. A Peugeot ügyfeleinek azonban egyik miatt sem kell aggódnia: fél éven át ingyen használhatják a normál (3 kW), gyors- (7 kW) és villámtöltőkből (50/150 kW) álló rendszert. A töltőpontok kétharmadán ráadásul a felvett elektromos energiáért sem kell fizetni, így a vásárlást követő hat hónapban akár teljesen ingyenesen közlekedhetnek autóikkal a Peugeot-tulajdonosok.

Ez nem üres marketing ígéret: a márka tisztán elektromos modelljeinek hatótávolsága eléri a 310-340 kilométert, de még a hálózatról tölthető hibrid Peugeot-k is 52-59 kilométert képesek megtenni anélkül, hogy beindítanák belső égésű motorjukat.

Még ez utóbbi is kényelmesen meghaladja egy európai polgár átlagos napi autóhasználatát, de a legnagyobb európai piacokon is elegendő lehet arra, hogy napi rendszerességgel emisszió-mentesen közlekedjünk.

Ha a kezdeményezés sikeres lesz, várhatóan hasonló konstrukciót vezetnek be két további nagy európai piacon; Franciaországban és Németországban.

A Peugeot jelenleg négy típusát kínálja részben vagy teljesen elektromos hajtáslánccal. Az e-208 városi kisautó (a 2020. Év Európai Autója) és az e-2008 SUV ugyanazt az 50 kWh kapacitású lítium-ion akkumulátorcsomagot és 100 kW (136 LE) teljesítményű villanymotort alkalmazza, használati értéküket a belső égésű motorral szerelt verziókkal azonos kapacitású csomagtartó és 150 km/óra végsebesség növeli.

A Peugeot 508 Hybrid (szedán és kombi kivitelben), valamint a Peugeot 3008 Hybrid4 a márka konnektoros hibrid hajtásláncát alkalmazza. Előbbi kétkerékhajtással, 11,8 kWh kapacitású akkumulátorral és 225 lóerős rendszerteljesítménnyel; utóbbi összkerékhajtással, 13,2 kWh-s akkucsomaggal és 300 lóerővel áll a vásárlók rendelkezésére. Mindkettő 135 km/óra sebességet képes elérni tisztán elektromos üzemben.

Még az idén bemutatkozik a Peugeot növelt teljesítményű sport-hibrid hajtáslánca, 360 lóerős kombinált teljesítménnyel (elsőként az 508 Peugeot Sport Engineered modell fedélzetén), 2023-ra pedig a márka minden egyes típusa elérhető lesz részben vagy teljesen elektromos hajtáslánccal.

e-208

e-2008

508 Hybrid

3008 Hybrid4

Akkumulátor kapacitása (kWh)

50

50

11,8

13,2

Rendszerteljesítmény (LE)

136

136

225

300

Elektromos végsebesség (km/óra)

150

150

135

135

Elektromos hatótávolság (km), WLTP

340

310

52

59

 
  • akció elektromos Peugeot

Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!

motorhang.hu

    Kapcsolódó cikkek
    Az elektromos családi - Peugeot eRifter
    Az elektromos családi - Peugeot eRifter
    • Négykeréken
    Az első Hybrid autó! Lohner–Porsche Semper Vivus
    Az első Hybrid autó! Lohner–Porsche Semper Vivus
    • Négykeréken
    Dobozra doboz - Nissan e-NV200 XL Voltia
    Zongorázd a különbséget – Peugeot 508 1.6 PureTech PHEV FWD GT Line
    Guruló ékszerdoboz – DS 3 Crossback E-Tense (2020) teszt
    Villanyautóként térhet vissza a legendás GTi
    Ingyen
    Elektromos verzió érkezhet a Fiat 500-ból
    EV Mobility
    Heti top 10

    Kapcsolódó cikkek

    Négykeréken
    Az elektromos családi - Peugeot eRifter
    Az elektromos családi - Peugeot eRifter

    Az SUV/crossover előretörésével és népszerűvé válásával egyes kategóriák jelentősen háttérbe szorultak. Az MPV-k, vagy közismertebb nevükön egyterűek, szépen-lassan kikoptak az egyes márkák kínálatából. Mint utolsó bástya, a kisáruszállítókból átalakított személyautók maradtak. A Stellantis csoport egycsapásra elektrifikálta ezt a kínálatot. Jó döntés volt-e ez a lépés, illetve van-e külön arculata a Peugeot-nak a többi márka között? Többek között erre kerestük a választ.

    olvass tovább
    Négykeréken
    Az első Hybrid autó! Lohner–Porsche Semper Vivus
    Az első Hybrid autó! Lohner–Porsche Semper Vivus

    Ferdinand Porsche, a későbbiekben megalakult Porsche AG alapító atyja fejlesztette ki az első Hybrid négykerekűt, ami 1900-ban került gyártásba. Helyileg az egykori Osztrák–Magyar Monarchi területén található, bécsi székhelyű Lohner-Werke üzemében.

    olvass tovább
    Négykeréken
    Dobozra doboz - Nissan e-NV200 XL Voltia
    Dobozra doboz - Nissan e-NV200 XL Voltia

    Az elsőre furának tűnő külseje közelebbről nyer értelmet, mivel a gyári raktér duplájával rendelkezik. Az okos elővárosi futár, mely ott teljesít a legjobban ahol belsőégésű társai képtelenek.

    olvass tovább
    Négykeréken
    Zongorázd a különbséget – Peugeot 508 1.6 PureTech PHEV FWD GT Line
    Zongorázd a különbséget – Peugeot 508 1.6 PureTech PHEV FWD GT Line

    Korábbi írtam már a Peugeot 508 dízel-ről, amikor a kombi változatot teszteltük. A mostani 5 ajtós modellben viszont a mai elvárásoknak, környezetvédelmi szabályozáshoz még inkább illő plug-in erőforrás dolgozott. Egész pontosan egy 1,6 literes benzin és egy 300V-os villanymotor.

    olvass tovább
    Négykeréken
    Guruló ékszerdoboz – DS 3 Crossback E-Tense (2020) teszt
    Guruló ékszerdoboz – DS 3 Crossback E-Tense (2020) teszt

    A DS 7 Crossback kistestvére egy csodás, élvezhető crossover. Ha szeretnéd vele felhívni magadra a figyelmet a közutakon, most még könnyen megteheted. Nem sokáig ugyan, mert amint ismertebbé válik a Citroën presztízsmárkája, különösen az elektromos DS 3 Crossback, kapkodni fogják őt, mint a cukrot!

    olvass tovább
    Négykeréken
    Villanyautóként térhet vissza a legendás GTi
    Villanyautóként térhet vissza a legendás GTi

    A híresztelésekre rácáfolva hamarosan bemutatkozhat a Peugeot legendás GTi-családjának új tagja. Ennek alapját a minden várakozást felülmúlóan sikeres, emissziómentes e-208 adhatja.

    olvass tovább
    motorhang.hu

    evmobility.hu

    Kétkeréken

    Négykeréken

    Nagyvasak

    Race

    Hírek

    Szervizsarok

    • kapcsolat
    • jogi nyilatkozat
    • impresszum
    • adatvedelem
    • játékszabályzat
    © evmobility.hu Copyright 2025 | Best Engine and Media Zrt.
    • Kétkeréken
    • Négykeréken
    • Nagyvasak
    • Race
    • Hírek
    • Szervizsarok