www.evmobility.hu
  • Kétkeréken
  • Négykeréken
  • Nagyvasak
  • Race
  • Hírek
  • Szervizsarok

Ha áram van, minden van - Ford E-Transit

Nagyvasak

De Szép – DS 4 Cross Rivoli E-tense

Négykeréken

Brutális – BMW iX M60

Négykeréken

Mivé lettél Zafira? – Opel Zafira-e Life L Elegance

Négykeréken

A robogózás, ahogyan sosem hitted volna – BMW CE 04

Kétkeréken

Visszafogottság 2022 - Volkswagen Touareg R eHybrid

Négykeréken

Szélesvásznú vetítés - Mercedes-Benz AMG EQS 53 4Matic

Négykeréken

Valós versenytárs - Lexus NX450h+ F Sport Top

Négykeréken

Az autózás jövője by BMW - BMW iX xDrive50

Négykeréken
  1. Nagyvasak
  2. Ha áram van, minden van - Ford E-Transit

Ha áram van, minden van - Ford E-Transit

  • Szőnyi Zoltán
  • október 06, 2022
  • Komment

Még a hivatalos sajtóbemutató előtt lehetőséget kaptunk, hogy kipróbáljuk a Ford Transit megújult változatát, a tisztán elektromos hajtással rendelkező E-Transitot. A forma minimálisan változott, de a beltartalom annál többet, hiszen a megszokott dízel erőforrás helyett az E-Transitot villanymotor hajtja.

Nagyon izgalmas alternatívát jelentenek az elektromos kisáruszállítók. Nem az első az E-Transit a sorban, aminek oka valószínűleg a COVID-19, vagy egyéb ezzel kapcsolatos logisztikai kérdés lehetett. Először ugyanis már 2020-ban hallhattunk arról, hogy ilyen meghajtással is elérhető lesz Európa legnépszerűbb kisáruszállítója.
A karbonsemlegesség felé vezető úton az ilyen típusú járművek megjelenése nagyon fontos mérföldkő. Azt gondolom, hogy valahol talán fontosabb, mint a személyautók cseréje minden területen. A városi áruszállítás során ugyanis a dízel meghajtás nemhogy nem kedvező a környezetre, de még technikai szempontból sem ideális. A sok, egymáshoz közel elhelyezkedő címek, a rendkívül sok megállás és újra indulás kifejezetten rosszat tesz a motornak. Bődületes magas átlagfogyasztást eredményez és a szervíz ciklus is drasztikusan lerövidül ilyen körülmények miatt.


Az elektromos meghajtás sok legyet üt egy csapásra és az adott esetben kisebb hatótávolság kevéssé jelent problémát.

A Ford E-Transit esetében úgy sikerült megoldani az akkumulátor csomag elhelyezését, hogy a hasznos raktér nem változott. A 68kW-os akkumulátorcsomag a padlólemezben kapott helyet, amelynél sok hely felszabadult az egyszerűbb és kevesebb alkatrészt tartalmazó elektromos meghajtású technika miatt, illetve természetesen az üzemanyag tank hiánya miatt.
Ezzel a kapacitással WLTP szerint 300 kilométer fölötti hatótáv tehető meg, de a mért tapasztalatunk szerint 250 kilométer biztosan teljesíthető. 22-26kW közötti fogyasztásokat mértünk városban és Budapest agglomerációjában. Ezzel a hatótávval feltételezhető, hogy a városi kiszállítások hatótávja napi szinten megoldható, így éjszaka a telephelyen munkaidő kiesés nélkül tölthető újra a jármű.

Külső megjelenésében kevés, de észrevehető pontjai vannak az E-Transitnak, amely megkülönbözteti a hagyományostól. A hűtőmaszk körül kék csík fut körbe, a hátsó felirat és természetesen a kipufogó hiánya is árulkodik. Az elektromos töltőnyílást ügyesen rejtették el az immár szimbolikus hűtőrácsba, a Ford logó alá.

A méretes és igényesen burkolt raktérben (az L2H2 változatot teszteltük, tehát a legkisebb verziót) is akkora a hely, hogy ki lehet benne egyenesedni. Egyébként 3m hosszúsággal és 3m magassággal lesz elérhető a modell. A raktérben 2, az utastérben 1 darab 220V-os aljzatot is elhelyeztek, amely a Pro Power Onboard opció néven fut. Ezek a kimenetek a 68kW-os akkuból táplálkoznak és akár 2,3kW -ot is képesek szolgáltatni bármilyen eszköz részére, amire szüksége van a felhasználónak.

Többek között a fenti opció is ki-be kapcsolható a vezetőfülkében elhelyezett infotainement központi kijelzőről, amely szokás szerint a középkonzolon kapott helyet. A mérete, felbontása nemcsak hasznongépjárműben, hanem bármilyen személyautóban is megállná a helyét. 12” -es érintőképernyőről van szó, amelyre természetesen a mobiltelefon is kitükrözhető. Felbontása, kezelhetősége kritika nélküli. A grafikus felület egyetlen hibája, ha kötözködni akarok, hogy némiképpen lassú.

Az utastér többi részére még nem jutott a digitalizációból. A műszerfalon főként analóg mutatókat találunk, illetve egy kis felületet, ahol a szokásos vezetési információk olvashatóak le változtatható felületeken.
Szintén modern elem a tárcsás fokozatválasztó, amelyet már több új Ford személyautóban megismerhettünk. A tárcsa elforgatásával választhatunk az egyes lehetőségek közül N, D, R, P, illetve a középső L gomb megnyomásával fokozhatjuk a fékezéskor elérhető visszatöltődést, az úgynevezett rekuperációt.

Természetesen, mint jó áruszállítóban, az E-transitban is megmaradt a számos pakolásra alkalmas hely, amely elengedhetetlen a napi munkavégzésnél. A vezetőülés elektromos állítása, a beépített tempomat pedig a kényelmet fokozta. A Transit érthető okból népszerű és az elektromos változat egy növekvő méretű szegmens igényét képes kielégíteni. Sajnos nem olcsó a listaára, de annak meghatározása, hogy ebbe érdemes-e egy cégnek befektetni, bonyolultabb és egyénre szabott kalkuláció, nem beszélve a „zöld” üzenetről, amely marketing szempontból nem vitatható. Az lehet ugyan, hogy nem dimenziókkal jelentősebb a karbon lábnyom különbség, de a lokális kibocsájtás egyértelműen kisebb, így a nagyvárosok levegőjét biztosan tisztábban tartja egy elektromos teherautó.       

 
 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Motor Hang (@motorhanghu) által megosztott bejegyzés

@motorhang Ford E-Transit⚡️???? Tesztünket megtalálod a motorhang.hu-n. . . . #ford #fordtransit #fordetransit #trasit #etransit #ev #electricvehicle @fordhungary @motorhanghu #motorhang #motorhanghu ♬ Yeah! (feat. Lil Jon & Ludacris) - Usher
  • etransit etransit teszt ford ford etransit ford etransit teszt transit

Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!

Szőnyi Zoltán

Jó pár évet töltöttem az autós szakmában, de azt is mondhatjuk, hogy ez egy továbbtanulási időszak volt számomra, mivel egész életemben érdekeltek az autók. Szerencsésnek mondhatom magam, hiszen több száz különböző fajta autót volt szerencsém kipróbálni életem során és számos szakmai konferencián volt lehetőségem képződni. Igyekszem a megszokotthoz képest más megvilágításból írni, beszélni az autókról.

motorhang.hu

    Kapcsolódó cikkek
    Ha áram van, minden van - Ford E-Transit
    Ha áram van, minden van - Ford E-Transit
    • Nagyvasak
    Az egyik leggyorsabb villanyos - Ford Mustang Mach-E GT
    Az egyik leggyorsabb villanyos - Ford Mustang Mach-E GT
    • Négykeréken
    Amerikából jöttem! - Ford Explorer Platinum 3.0l EcoBoost PHEV AWD
    EV Mobility
    Heti top 10

    Kapcsolódó cikkek

    Négykeréken
    Az egyik leggyorsabb villanyos - Ford Mustang Mach-E GT
    Az egyik leggyorsabb villanyos - Ford Mustang Mach-E GT

    Furcsa időket élünk. A leggyorsabb Mustang már SUV és nemhogy V8-as blokk nincsen benne, de még csak nem is benzin hajtja. A Mach-E GT elképesztő élményeket ad, de vigyázat, nyomokban Mustangot is tartalmaz.

    olvass tovább
    Négykeréken
    Amerikából jöttem! - Ford Explorer Platinum 3.0l EcoBoost PHEV AWD
    Amerikából jöttem! - Ford Explorer Platinum 3.0l EcoBoost PHEV AWD

    Óhatatlan módon rossz érzés fog el, ha egy 2,5 tonnás és 5 méternél hosszabb járművön zöld rendszámot látok. Ez természetesen nem az adott márka, hanem a jogszabály alkotó hibája.

    olvass tovább
    motorhang.hu

    evmobility.hu

    Kétkeréken

    Négykeréken

    Nagyvasak

    Race

    Hírek

    Szervizsarok

    • kapcsolat
    • jogi nyilatkozat
    • impresszum
    • adatvedelem
    • játékszabályzat
    © evmobility.hu Copyright 2025 | Best Engine and Media Zrt.
    • Kétkeréken
    • Négykeréken
    • Nagyvasak
    • Race
    • Hírek
    • Szervizsarok