www.evmobility.hu
  • Kétkeréken
  • Négykeréken
  • Nagyvasak
  • Race
  • Hírek
  • Szervizsarok

Ha áram van, minden van - Ford E-Transit

Nagyvasak

De Szép – DS 4 Cross Rivoli E-tense

Négykeréken

Brutális – BMW iX M60

Négykeréken

Mivé lettél Zafira? – Opel Zafira-e Life L Elegance

Négykeréken

A robogózás, ahogyan sosem hitted volna – BMW CE 04

Kétkeréken

Visszafogottság 2022 - Volkswagen Touareg R eHybrid

Négykeréken

Szélesvásznú vetítés - Mercedes-Benz AMG EQS 53 4Matic

Négykeréken

Valós versenytárs - Lexus NX450h+ F Sport Top

Négykeréken

Az autózás jövője by BMW - BMW iX xDrive50

Négykeréken
  1. Négykeréken
  2. Amerikából jöttem! - Ford Explorer Platinum 3.0l...

Amerikából jöttem! - Ford Explorer Platinum 3.0l EcoBoost PHEV AWD

  • Szőnyi Zoltán
  • június 03, 2022
  • Komment

Óhatatlan módon rossz érzés fog el, ha egy 2,5 tonnás és 5 méternél hosszabb járművön zöld rendszámot látok. Ez természetesen nem az adott márka, hanem a jogszabály alkotó hibája.

Annyi viszont biztos, hogy az Explorernek magához képest az eredményei minden szempontból kiválóak. Sőt, még helye is van Európában, talán annyi kiegészítéssel, hogy némiképpen valószínűleg szűk ez neki.

Az Explorer minden pontján látszik, hogy a tervezés során elsősorban az amerikai igényeket vették figyelembe. Ez a fő piaca az autónak. Viszont valós 7 személyes SUV-ból, amelynek még az után is van csomagtere, hogy a hátsó üléssort is használjuk, nem sok fut az öreg kontinensen, így adta magát, hogy plug-in hybrid hajtással megjelenjenek itt is vele. Különleges látványt nyújt a hatalmas méreteivel az új Explorer. 1-2 centivel alacsonyabb mint 1,8 méter, szélessége is meghaladja a 2 métert és 5,05 méter hosszú. Kitűnik, kimagaslik a tömegből. Egy igazi családi utazóautó, amelynek egyetlen hátránya, hogy ha például a budapesti belvárosba keveredünk vele, akkor leparkolni és közlekedni vele a méretei okán nem lesz kicsi kihívás.

Ezt a méretkategóriát eddig kizárólag a luxusautók uralták, így mikor elsőre szemügyre vettem az Explorert, akkor Mercedesek, BMW-k, Audik és Lexusok minőségi szintjével kezdtem az összehasonlítgatást, melyen természetesen a Ford elhasalt. De aztán rá kellett jöjjek, hogy ez az autó a tömegeknek készül. Tömegeknek? Ez azért egészen bátor kijelentés, hiszen 31 millió forintos árával nem a hétköznapi árkategóriához tartozik. De ha figyelemebe vesszük, hogy mit is tud az Explorer, akkor tízmilliós nagyságrenddel olcsóbb, mint az imént említett márkák bármelyike. Ebből az aspektusból pedig máris „kedvezőnek” mondható az ára.

A hatalmas test legszembetűnőbb része az óriási hűtőrács és a karakteres LED-es lámpatestek. Ez a része nagyon mutatósra sikerült az autónak. Oldalról a kilincsek vonalán végighúzódó ív dinamikát ad az egyébként doboz szerű kialakításnak. Ennek a vonala a tetősíkkal összetart, ez adja a lendületet a karosszériának. Nekem kicsit Range Rover-es az egész hangulat. Az autó feneke jellegzetesen amerikai formavilág, ezek a fajta ívek, hátsó lámpák, ugyanúgy, mint a KIA Sorento esetében, jellegzetesen az óceánon túli ízlésvilágot tükrözik.

Az utastérben elölről hátra haladva a rendelkezésre álló terek a következő sorrendben követik egymást. Óriási, nagy és elegendő. Ebből az utolsó sor a leginkább meglepő. Azt szokhattuk meg, hogy a harmadik üléssorra kényszerülő utasok csak akkor érzik jól magukat ott, ha nem múltak el 12 évesek, vagy legalább testmagasságukban nem térnek el ettől a korosztálytól. Az Explorerben nincsen kompromisszum kényszer. Hátul is tisztességes a lábtér. A csomagtérből elektronikusan fel-le mozgatható ülések mellett találunk még légbeömlőket, pohártartót is. 7 üléses használat esetén nem gigantikus, de elegendő hely marad még a csomagtérben, összesen 330 liter. Természetesen a tárolási kapacitás lényegesen bővíthető. Amennyiben csak két utas utazik az autóban, akkor kisáruszállítókat megalázó kapacitásra bővíthető a csomagtér, egészen 2274 literig. 

A középső sorban még annyi kifogás sem lehet a helykínálattal, mint leghátul. A bőrözött ülőfelületek kényelmesek, maximális a komfort. Az első üléseken pedig még egy fokozattal jobb, hívjuk úgy, hogy fejedelmi. A hűthető, fűthető és memóriás ülésekben biztosan nem fárad el az ember, akármilyen hosszú útra is megy.
A vezető körül a Fordoknál jól megszokott módon vannak elrendezve a kezelőszervek. A kormány mögött egy teljesen digitális műszerfalat láthatunk, amelynek grafikája a könyöktámasz előtt elhelyezett vezetési üzemmód gomb beállításának megfelelően változik.  

A középkonzol szokatlan ékessége a hosszában elhelyezett tabletszerű infotainemet kezelőegység. Hosszához képest meglepően keskeny, így első látásra furcsán mutat az arányai miatt. Ennél talán nagyobb hibája, hogy a telefon kitükrözését ennek a felületnek csak a felső harmadába sikerült csak elhelyezni. Így hiába a relatív nagy felület, egészen kicsi a rajta megjelenő informatív terület. Ez igaz a tolatókamera megjelenítésére is.  A kezelése egyébként teljesen logikus, gyorsan elsajátítható.

Ez alatt található néhány funkcionális gombsor a klíma és a rádió kezelésére. Manapság ez pozitív tulajdonság, hiszen nem kell menürendszeren belül bolyongani, hogy ezeket a gyakran használt funkciókat állítani tudjuk. Az Explorer vezetéstámogató és biztonsági extrái szintén kompromisszum mentesek. Gyakorlatilag minden megtalálható az autó felszereltségi listáján. 

Ahogy már említettem az Explorer hazánkban plug-in hybrid hajtással érhető el. A V6-os háromezres benzinmotorhoz egy elektromos motorral egészül ki. Utóbbit egy 13,6kW-os akkumulátor táplál, amely így nagysából 35-40 kilométert tud megtenni önállóan.  A rendszer összteljesítménye brutálisan nagy. Ha minden motort kihasználnunk akkor 450 lóerő, 825Nm nyomaték leadása mellett. A 10 sebességes automata váltó közreműködésével nem több, mint 6 másodperc alatt képes ezt a hatalmas tömeget 100-ig gyorsítani. Ez akárhogyan is nézzük elképesztő adat egy ekkora járműtől és egyúttal remek élmény is megélni egy ilyen gyorsulást.

Ha a hétköznapi használatra visszatérünk, akkor kitűnő funkció az Explorertől, hogy különböző EV módok között választhatunk. Kiiktathatjuk az elektromos motort, amely előnyös, ha autópályán haladunk és meg akarjuk spórolni a töltöttséget a városi, vagy lassabb közlekedésre, kérhetjük azt a benzinmotortól, hogy töltse menet közben az aksit vagy éppen közlekedhetünk tisztán elektromos hajtással.
Ha ügyesen gazdálkodunk az árammal, 10-11 liter közötti átlagfogyasztásra számíthatunk.

Összeségében az Explorer egy kedvező nagycsaládos autó, mindenféle kompromisszumok nélkül. Rendelése egészen egyszerű, mert gyakorlatilag két felszereltségi szint közül választhatunk, amelyek inkább stílusában mások, mint funkciójukban. Mindent is tartalmaz alapban az Explorer. Természetesen az ára nem kevés, így a tömegmárka ez esetben nem tömegeknek készít Európában járművet ezzel a modellel. De ha valaki félreteszi azt a vágyát, amelyet a luxusmárkák adnak a presztízzsel, akkor lényegesen olcsóbban kaphatja meg ugyanazt a kényelmet, némiképpen egyszerűbb kidolgozási minőség mellett.

  • explorer platinum ford ford explorer Ford Explorer ecoboost PHEV ford SUV ford SUV PHEV

Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!

Szőnyi Zoltán

Jó pár évet töltöttem az autós szakmában, de azt is mondhatjuk, hogy ez egy továbbtanulási időszak volt számomra, mivel egész életemben érdekeltek az autók. Szerencsésnek mondhatom magam, hiszen több száz különböző fajta autót volt szerencsém kipróbálni életem során és számos szakmai konferencián volt lehetőségem képződni. Igyekszem a megszokotthoz képest más megvilágításból írni, beszélni az autókról.

motorhang.hu

    Kapcsolódó cikkek
    Ha áram van, minden van - Ford E-Transit
    Ha áram van, minden van - Ford E-Transit
    • Nagyvasak
    Az egyik leggyorsabb villanyos - Ford Mustang Mach-E GT
    Az egyik leggyorsabb villanyos - Ford Mustang Mach-E GT
    • Négykeréken
    Amerikából jöttem! - Ford Explorer Platinum 3.0l EcoBoost PHEV AWD
    EV Mobility
    Heti top 10

    Kapcsolódó cikkek

    Nagyvasak
    Ha áram van, minden van - Ford E-Transit
    Ha áram van, minden van - Ford E-Transit

    Még a hivatalos sajtóbemutató előtt lehetőséget kaptunk, hogy kipróbáljuk a Ford Transit megújult változatát, a tisztán elektromos hajtással rendelkező E-Transitot. A forma minimálisan változott, de a beltartalom annál többet, hiszen a megszokott dízel erőforrás helyett az E-Transitot villanymotor hajtja.

    olvass tovább
    Négykeréken
    Az egyik leggyorsabb villanyos - Ford Mustang Mach-E GT
    Az egyik leggyorsabb villanyos - Ford Mustang Mach-E GT

    Furcsa időket élünk. A leggyorsabb Mustang már SUV és nemhogy V8-as blokk nincsen benne, de még csak nem is benzin hajtja. A Mach-E GT elképesztő élményeket ad, de vigyázat, nyomokban Mustangot is tartalmaz.

    olvass tovább
    motorhang.hu

    evmobility.hu

    Kétkeréken

    Négykeréken

    Nagyvasak

    Race

    Hírek

    Szervizsarok

    • kapcsolat
    • jogi nyilatkozat
    • impresszum
    • adatvedelem
    • játékszabályzat
    © evmobility.hu Copyright 2025 | Best Engine and Media Zrt.
    • Kétkeréken
    • Négykeréken
    • Nagyvasak
    • Race
    • Hírek
    • Szervizsarok