www.evmobility.hu
  • Kétkeréken
  • Négykeréken
  • Nagyvasak
  • Race
  • Hírek
  • Szervizsarok

Ha áram van, minden van - Ford E-Transit

Nagyvasak

De Szép – DS 4 Cross Rivoli E-tense

Négykeréken

Brutális – BMW iX M60

Négykeréken

Mivé lettél Zafira? – Opel Zafira-e Life L Elegance

Négykeréken

A robogózás, ahogyan sosem hitted volna – BMW CE 04

Kétkeréken

Visszafogottság 2022 - Volkswagen Touareg R eHybrid

Négykeréken

Szélesvásznú vetítés - Mercedes-Benz AMG EQS 53 4Matic

Négykeréken

Valós versenytárs - Lexus NX450h+ F Sport Top

Négykeréken

Az autózás jövője by BMW - BMW iX xDrive50

Négykeréken
  1. Kétkeréken
  2. Elektromos kerékpár - ezt is kell tekerni, hogy menjen!

Elektromos kerékpár - ezt is kell tekerni, hogy menjen!

  • április 24, 2020
  • Komment

Sok tévhit kering az emberek fejében az elektromos kerékpár kapcsán, és elsősorban abból ered ez, hogy eléggé új technológiával van dolgunk. Abban, hogy ez elterjedjen, az ára sem segít. Ettől függetlenül az a véleményem a próba után, hogy ha kerékpár, akkor csakis pedelec!

Mi az a Pedelec?

A Pedelec egy olyan kerékpár, amelyben egy elektromos motor segít a pedálozás könnyítésében. Önmagában mozgásra nem képes, nincs gázkar, mint ahogy azt sokan gondolják elsőre. Természetesen létezik olyan megoldás is, ahol gázkarral vezéreljük a villanymotort, az úgynevezett e-bike. Itt viszont egy kis játék van a szavakkal, ugyanis a pedelec és az e-bike nem ugyanaz. A köznyelvben kb. minden aminek van akksija, ami a haladásban segít, azt e-bikenak hívják. Ebből van is olykor kicsi félreértés, de ezt tudjuk be szlengnek. Az elektromos kerékpárok, illetve e-bike-ok nagyrésze valójában pedelec! 

Ez az eszköz egy villanymotorral a pedál  tengelyhez kapcsolódva, a pedál elfordulásából érzékeli, hogy igény van a működésére, és ekkor avatkozik be. Amint a pedálhajtás megszűnik, az elektromos hajtás kikapcsol. Teszi ugyanezt akkor is, ha 25 km/h sebesség fölé gyorsulunk. Onnantól marad a lábunk, mint a hajtás erőforrása. Általánosságban a pedelec kerékpár rendszer rendkívül komplex. Áll az elektromotorból, az akkumulátorból, és egy vezérlőelektronikából, az modernebbek ki vannak egészítve LED világítással is, mely szintén erről az akksiról táplálkozik. A vezérlőelektronika a rásegítést típustól függően tudja változtatni. Az általam tesztelt Merida eSpresso a Shimano Steps rendszerét használja. Ez a kikapcsolt üzemmód mellett 3 fokozatban tudja támogatni a kerékpárost.

Milyen vele menni?

A tesztelésre kapott kerékpár hosszú idők óta az első bringa, amivel tekerni indultam. A kerékpározástól elszokott izomzatom mégis viszonylag könnyen vette az akadályt, és pillanatok alatt, komolyabb megerőltetés nélkül sikerült letekerni 16 km-t elsőre. Az áramforrás tárolókapacitása legmagasabb rásegítés mellett is 88 km-re elegendő energiát biztosít, így bőven van tartalék ahhoz, hogy el karikázzunk amerre kedvünk tartja. Ez a technológia közelebb hozza a kerékpározás élményét azoknak, akik nem elsősorban sport tevékenységként gondolnak a bringázásra. Új lehetőség nyílik azoknak, akik a városban munkábajáráshoz használják a kerékpárt, de nem szeretnének izzadtan érkezve egy zuhanyzással kezdeni a munkaidőt! Vagy segítség lehet az olyanoknak, mint én, aki domboldalban lakva az emelkedők nehézségeivel kell megküzdjön, miközben egyáltalán nincs hozzá edződve ezekhez a feladatokhoz. 

A kerékpárt biztosította a Berguson KerékpárBolt (www.berguson.hu)

A cikket írta az AutósBlogger (www.autosblogger.hu)

  • ebike merida eSpresso pedelec kerékpár pedelec teszt

Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!

motorhang.hu

    Kapcsolódó cikkek
    Elektromos kerékpár - ezt is kell tekerni, hogy menjen!
    Elektromos kerékpár - ezt is kell tekerni, hogy menjen!
    • Kétkeréken
    Nagy test nagy élvezet? Charger GH Pedelec
    Nagy test nagy élvezet? Charger GH Pedelec
    • Kétkeréken
    EV Mobility
    Heti top 10

    Kapcsolódó cikkek

    Kétkeréken
    Nagy test nagy élvezet? Charger GH Pedelec
    Nagy test nagy élvezet? Charger GH Pedelec

    Az eBike-ok terén is fontos szempont a terhelhetőség kérdése. Elég kevés gyártó veszi komolyan a súlyhatárok betartását de nem is ajánlanak túl sok modellt 130-140 kg feletti terheléshez.

    olvass tovább
    motorhang.hu

    evmobility.hu

    Kétkeréken

    Négykeréken

    Nagyvasak

    Race

    Hírek

    Szervizsarok

    • kapcsolat
    • jogi nyilatkozat
    • impresszum
    • adatvedelem
    • játékszabályzat
    © evmobility.hu Copyright 2025 | Best Engine and Media Zrt.
    • Kétkeréken
    • Négykeréken
    • Nagyvasak
    • Race
    • Hírek
    • Szervizsarok