www.evmobility.hu
  • Kétkeréken
  • Négykeréken
  • Nagyvasak
  • Race
  • Hírek
  • Szervizsarok

Ha áram van, minden van - Ford E-Transit

Nagyvasak

De Szép – DS 4 Cross Rivoli E-tense

Négykeréken

Brutális – BMW iX M60

Négykeréken

Mivé lettél Zafira? – Opel Zafira-e Life L Elegance

Négykeréken

A robogózás, ahogyan sosem hitted volna – BMW CE 04

Kétkeréken

Visszafogottság 2022 - Volkswagen Touareg R eHybrid

Négykeréken

Szélesvásznú vetítés - Mercedes-Benz AMG EQS 53 4Matic

Négykeréken

Valós versenytárs - Lexus NX450h+ F Sport Top

Négykeréken

Az autózás jövője by BMW - BMW iX xDrive50

Négykeréken
  1. Négykeréken
  2. Egyenlő partner - Opel Corsa-e

Egyenlő partner - Opel Corsa-e

  • Szőnyi Zoltán
  • szeptember 12, 2020
  • Komment

A PSA, tehát a Peugeot csoport egyáltalán nem bántotta az Opelt. Láthatóan nem célja a márka bedarálása, sőt, éppen ellenkezőleg. Megtartotta korábbi identitását. Formájában, hangulatában és vezetési élményében kiválóan illeszkedik a formálódó, illetve bővülő csoport többi eleméhez.

Az elektromos autók megjelenése mostanában szinte napi rendszerességű. Láthatóan ennyi időre, tehát 4-5 évre volt szüksége minden nagy autógyárnak, hogy megjelenjen ezen a piacon. Ez alatt az idő alatt sok más dolog is történt. Az Opel esetében például nagyon jelentős változás, hiszen a General Motors helyett most már a PSA tulajdonában van a márka. Sokan félhettek amiatt, köztük egyébként én is, hogy megváltozik vagy akár meg is szűnik a márka az összeolvadást követően. De szerencsére egyáltalán nem így lett. Az Opel, így a kis Corsa-e is ízig-vérig megmaradt az, ami korábban is volt. Nem akar többnek látszani, ugyanazt az Opel érzést hozza.


Átlag felhasználó észre sem veszi, hogy gyakorlatilag ugyanazokból a fő elemekből építkezik, mint a DS3 vagy a Peugeot 208-as. Pár apróságon, mint a váltókar, a slusszkulcs, vagy éppen az infotainement rendszer felépítésének, kezelésének logikáján kívül sehol nem lehet észrevenni, hogy valahol azonosak ezek az autók. És természetesen ezek sem tűnnek fel, csak kizárólag annak, akinél a családban, környezetében van egy másik Peugeot és közvetlenül össze tudja hasonlítani.

Műszaki szempontból, és egy elektromos autó esetében talán érdemes itt kezdeni, nem találni semmiféle nagy áttörést a Corsa-e meghajtásában. Ahogy céloztam rá, a konszern társaktól örökölt minden fontos alkatrészt a gépkocsi. Ugyanaz az akkumulátor, ugyanaz a kapacitás és ugyanaz a 136 lóerős villanymotor hajtja. Fogyasztás szempontjából is megegyeznek a többi konszerntárssal. Átlagosan 15-16kW-ot fogyaszt normál (elektromos autók szempontjából normál) használat mellett. Tehát, ha az autópályán nem száguldozunk és megelégszünk a 110km/h-s tempóval, akkor könnyedén tartható ez az átlag. Ezek alapján nagyságrendileg 270-280 km-t autózhatunk egyetlen feltöltéssel. Másfelől a Corsa elsősorban nem arra készült, hogy autópályázzunk vele. A fő terepe a város, ott pedig kiváló szolgálatot teljesít.

A Corsa elektromos változata egyáltalán nem egy hivalkodó autó. Ellentétben az „átlagos” elektromos társaitól, alig találunk rajta néhány elemet, amiből kiderül, hogy a meghajtása nem hagyományos. Az oldalán és a hátán elhelyezett „e” betűről, természetesen a zöld rendszámtábláról és a kipufogó hiányából persze kiderül, hogy a Corsa lelkét egy elektromotor képezi.


Formai szempontból sem kihívó a Corsa és talán ez benne az, amitől szerethető. A szokásos gömbölyű, ovális formát hozza, amit a kis Opeltől megszokhattunk sok-sok év alatt.

A belső tér szintén letisztult és funkcionális. Szerettem azt, hogy nincs túltömve hivalkodó digitális kütyükkel. Persze ott van a középső színes kijelző, az Apple CarPlay és megannyi vezetést támogató funkció, de a műszerfalat az analóg mutatók határozzák meg és a középkonzolon is a jól bevált, könnyen használható klímavezérlő található. A kezelőgombok mindemellett minőségiek, jó fogásúak és jól átláthatóak.


A középső kijelző nem a leglogikusabb, de relatív gyorsan elsajátítható a kezelése. Kifejezetten értelmes gondolat, hogy kizárólag a kitükrözött telefon segítségével volt navigáció az autóban. Szerintem is totálisan felesleges offline térképpel növelni az árat, hiszen ez biztosan rosszabb, mint egy online térkép.
Az alkalmazott technika, mint a sávtartó, nem volt a kedvencem a Corsában. Egyáltalán nem észrevehetetlen a működése, erősen rángatja a kormányt, hogy a sáv közepére terelje a kocsit.

Összeségében viszont egy nagyon kényelmes, jó értelemben egyszerű autó a Corsa-e. Jók az ülések, kényelmes a vezethetősége, átlátható és tágas a beltér. Az egyik legjobb elektromos városi autónak tartom az eddig tesztelt modellek között. Nagyon szimpatikus az irány, amit a PSA az Opel számára kijelölt.

  • corsa-e 2020 teszt corsa-e first edition corsa-e teszt opel corsa elektromos teszt opel elektromos teszt

Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!

Szőnyi Zoltán

Jó pár évet töltöttem az autós szakmában, de azt is mondhatjuk, hogy ez egy továbbtanulási időszak volt számomra, mivel egész életemben érdekeltek az autók. Szerencsésnek mondhatom magam, hiszen több száz különböző fajta autót volt szerencsém kipróbálni életem során és számos szakmai konferencián volt lehetőségem képződni. Igyekszem a megszokotthoz képest más megvilágításból írni, beszélni az autókról.

motorhang.hu

    Kapcsolódó cikkek
    Kívül-belül zöld – Opel Mokka-e
    Kívül-belül zöld – Opel Mokka-e
    • Négykeréken
    Egyenlő partner - Opel Corsa-e
    Egyenlő partner - Opel Corsa-e
    • Négykeréken
    EV Mobility
    Heti top 10

    Kapcsolódó cikkek

    Négykeréken
    Kívül-belül zöld – Opel Mokka-e
    Kívül-belül zöld – Opel Mokka-e

    Hogy az elektromos autó trendi, vagy a kényszer hozza, netán a kettő együtt, ezt nehéz megállapítani. Egy viszont biztos, a 2021-es éveben jelentős számban megszaporodtak az e-autók. A PSA, majd a még nagyobb egyesülést követően a Stellantis tulajdonába került Opel márka talán legnagyobb dobása volt a vadonatúj Mokka. A benzines meghajtású változat korábban már járt nálunk, talán izgalmasabb kérdés, hogy mit tud az elektromos.

    olvass tovább
    motorhang.hu

    evmobility.hu

    Kétkeréken

    Négykeréken

    Nagyvasak

    Race

    Hírek

    Szervizsarok

    • kapcsolat
    • jogi nyilatkozat
    • impresszum
    • adatvedelem
    • játékszabályzat
    © evmobility.hu Copyright 2025 | Best Engine and Media Zrt.
    • Kétkeréken
    • Négykeréken
    • Nagyvasak
    • Race
    • Hírek
    • Szervizsarok