www.evmobility.hu
  • Kétkeréken
  • Négykeréken
  • Nagyvasak
  • Race
  • Hírek
  • Szervizsarok

Ha áram van, minden van - Ford E-Transit

Nagyvasak

De Szép – DS 4 Cross Rivoli E-tense

Négykeréken

Brutális – BMW iX M60

Négykeréken

Mivé lettél Zafira? – Opel Zafira-e Life L Elegance

Négykeréken

A robogózás, ahogyan sosem hitted volna – BMW CE 04

Kétkeréken

Visszafogottság 2022 - Volkswagen Touareg R eHybrid

Négykeréken

Szélesvásznú vetítés - Mercedes-Benz AMG EQS 53 4Matic

Négykeréken

Valós versenytárs - Lexus NX450h+ F Sport Top

Négykeréken

Az autózás jövője by BMW - BMW iX xDrive50

Négykeréken
  1. Négykeréken
  2. Egyedül a csapatban – CITROËN ë-C4

Egyedül a csapatban – CITROËN ë-C4

  • október 20, 2022
  • Komment

A kompakt kategóriában elektromos fronton nagyon zsúfolt a piac. Komoly versenytársakat és nagyon jó modelleket találunk itt. Hogy néhányat említsek: ide tartozik a frissen megjelent Renault Megane E-Tech vagy éppen a Kia Niro, nem is beszélve a VW ID.3-ról. A Stellantis csoporton belül viszont egyedül a Citroën kínál tisztán elektromos meghajtást ebben a méretosztályban.

Természetesen mindenki elsősorban a SUV-ra koncentrál, hiszen napjainkban az eladások fő pillérét az emelt autók jelentik. Ettől függetlenül nem szabad megfeledkezni a kompakt autókról sem. Nem beszélve arról, hogy légellenállás szempontjából határozottan jobb forma ez, mint egy magasra emelt doboz. Ez utóbbi pedig messze nem hátrány, ha a hatékony közlekedés van szem előtt.


Megfelelő üzenetre és jó pozícionálásra vall, hogy a fiatalos hangulatú, extravagáns brandjét vette elő a Stellantis, amikor az egyébként jól ismert és széles körben használt elektromos erőforrásnak helyet keresett ebben a szegmensben.
A C4 elektromos változata követi a csoport filozófiáját. Az elektromos meghajtás egy, a többi választható erőforrás közül. Nem fejlesztenek külön modellt vagy platformot az elektromos járműveknek, hanem az univerzális alapra képesek felépíteni ezt is. Éppen ezért kevés különbség fedezhető fel a C4 benzines, dízel vagy éppen elektromotoros változata között. Azért persze akad néhány, mint például a kék színű ë logó a karosszéria számos pontján, a kék színű keret a ködfényszóró körül, más az alukerekek dizájnja és nyilvánvalóan a kipufogó hiánya hátul.

A C4 elektromos változata tehát mindazokat az előnyöket és hátrányokat tartalmazza, amelyeket a benzines vagy éppen dízel erőforrással rendelkező modellek. A belső térkínálat például nem lett nagyobb, tehát nincsen kihasználva a lehetőség arra, hogy a kevesebb alkatrészből felépülő meghajtás miatt plusz teret kapjon az utastér. Ez persze nem azt jelenti, hogy nincsen kellően tágas utastere a C4-nek. Sőt, éppen ellenkezőleg, hiszen az alap C4 is hatalmas lábteret kínál nem csak az első, hanem a hátsó utasoknak is. De azért megtaláljuk az elektromos modellben a kardán alagutat és nyilván lehetett volna a motortér kárára akár nagyobb utasteret vagy éppen csomagteret kialakítani. Utóbbi egyébként 380 literes, amely nem jellemző módon megegyezik a benzines változatéval. Az akkumulátorok ugyanis az utastér alá kerültek, így a csomagtér teljes értékű maradt. Szintén pozitívum ezen a ponton, hogy több rétegű a csomagtartó és például kialakításra került egy alsó kisebb rekesz, ahová a töltőkábelek kényelmesen elhelyezhetőek. És ez nem minden, hiszen a csomagtér padlószintje is több szintben mozgatható

.

A külsőre visszatérve egy rendkívül szép, egyedi formát alkottak a Citroën mérnökei. Nagyon jól mutat az X formájú nappali fény elől és ugyanez a formavilág köszön vissza a hátsó traktuson is. A tetőforma enyhén csapott, lefelé ívelő, amely sportos coupé szerű formavilágot teremt az autónak. Ennek egyetlen hátránya, hogy a hátul ülőknek ugyan a lábtere meglepően nagy, de a fejtér 180-185 centinél magasabbak számára már szűkös. 

 

A belső tér kifejezetten kényelmes és telis-tele van praktikus megoldásokkal, rengeteg tárolóhellyel. A vezető körül a középkonzol ennek a legjobb példája, ahol telefonokat és egyéb magunkkal hordható kütyükből, tárgyakból, üdítős palackokból szinte végtelen számút tudunk elpakolni. Kifejezetten izgalmas ötlet a kesztyűtartó, illetve a fölöte kialakított polc is, amely egyébként opciósan még tablet tartónak is kialakítható. Természetesen akad elől és hátul is megfelelő számú USB és USB-C kimenet is, hogy tölteni, használni tudjuk az elektronikus eszközöket.


Ha már elektronika, akkor érdemes megemlíteni a műszerfalat és a középkonzolon elhelyezett 10” -es éritőképernyős felületet. Jól átlátható grafikával és könnyű kezeléssel rendelkezik. Nem bonyolították túl a funkciókat, de éppen elegendő információt tartalmaz és roppant könnyű a kezelése. Ugyanez igaz a műszerfalra is.

Az ülések kifejezetten kényelmesek, inkább puhák, mint kemények. Nagyjából ez összecseng a teljes vezetési élménnyel, amelyet a Citroën nyújt, illetve amit mindig nyújtani szokott. Lágy, kényelmes és könnyed. Aki autót keres és emellett a márka mellett teszi le a voksát, ezen a ponton soha nem fog csalódni. A futómű, a lengéscsillapítás rendkívül kényelmes és puha. Talán az ë-C4 esetében valamivel keményebb az átlagosnál, mert vélelmezem, hogy a többi motorizáltságú változathoz használt beállításokat találjuk meg ebben az autóban is, és mivel ennek a tömege nagyjából 300kg-val nagyobb (1635kg) ezért itt keményebbnek hat. De ki kell jelenteni, hogy a budapesti utak hibáit és a fekvőrendőröket észrevétlenül nyelte el a futóműve.

A meghajtásról a jól ismert 100kW-os (136Le) erőforrás gondoskodik, amely 230Nm nyomaték leadására képes. Első hallásra nem hangzik egyáltalán soknak ez a teljesítmény, de átlagos használat mellett tökéletesen elegendő. A gyorsulása 9,7mp 100km/h -ra, de valószínűleg ez az adat sem tükrözi megfelelően az érzést, amit érzünk az autóban. Természetesen nem egy Tesla S a gyorsulás, de a nyomaték folyamatos leadása miatt teljesen megfelelő az érzés (egyáltalán nem lassú, sőt). Normál közlekedésre, takarékos autózásra ösztönöz ez az összeállítás, amelyet a 150km/h végsebesség is megerősít. Mindazonáltal, ha nem a német autópályán akarjuk használni a Citroënt, akkor jó érzéseink lesznek vele vezetés közben.

Az energiaellátást egy 50kW-os akkumulátor biztosítja, amely WLTP szerint 15,3kW-tal éri be 100 kilométer alatt. A meglepő, hogy valóban nem volt éhesebb az autó a teszt alatt. Teljesen vegyes használat mellett 16,4kW-ot fogyasztott nálunk, amelyben volt autópálya (110-120-as tempóban), városi közlekedés, rengeteg dugóban állással és az M0-n való 80-100 közötti haladás. Ezek alapján igazolni tudom, hogy városban 400 km fölött tudunk vele közlekedni, vegyes használat esetén pedig közel 300 kilométer teljesíthető vele.
Ennek tükrében azt merem mondani, hogy a Citroën az akkupakknál lévő versenyhátrányát a hatékonyságával jól tudja kompenzálni.

Nem könnyű kérdés az elektromos autók esetében a döntés, hogy mi számít jó vagy éppen rossz vételnek. A határok nagyon összemosódnak a tömeg és a presztízs márkák között, csakúgy, mint a kínált minőségi színvonal. Hiszen utóbbinál sem egyértelmű, hogy egy tradicionálisan magasabb szintre pozícionált márka elektromos autója is hozza ugyanazt a szintet (lásd ID. 3). Ebből a szempontból például a Citroën ë-C4 nem okozott semmiféle csalódást. Izgalmas formákkal és márkahű, jó minőséggel találkozunk az utastérben, szép designnal a karosszériánál. A 14,5 milliós ár viszont nem kevés, bár nem is elrugaszkodott a mai elektromos autó árak esetében. A döntés úgy gondolom, hogy sokkal inkább márkapreferencia kérdése lesz, mint műszaki vagy komfort kérdés. De az egyelőre biztos, hogy a PSA/Stellantis esetében a Citroën ë-C4 az egyetlen alternatíva ebben a méretosztályban.

 
 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Motor Hang (@motorhanghu) által megosztott bejegyzés

  • citroen citroen c4 citroen ec4 elektromos citroen

Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!

motorhang.hu

    Kapcsolódó cikkek
    Egyedül a csapatban – CITROËN ë-C4
    Egyedül a csapatban – CITROËN ë-C4
    • Négykeréken
    Nagyon szerethető – Citroën C5 Aircross Plug-In Hybrid
    Nagyon szerethető – Citroën C5 Aircross Plug-In Hybrid
    • Négykeréken
    EV Mobility
    Heti top 10

    Kapcsolódó cikkek

    Négykeréken
    Nagyon szerethető – Citroën C5 Aircross Plug-In Hybrid
    Nagyon szerethető – Citroën C5 Aircross Plug-In Hybrid

    Hű a nevéhez, tényleg légies, mint a lágyan ringatózó búzakalász a szélben. Élmény vele autózni. Nem túl kicsi, nem túl nagy, pont jó! Ő a Citroën első Plug-in Hibridje.

    olvass tovább
    motorhang.hu

    evmobility.hu

    Kétkeréken

    Négykeréken

    Nagyvasak

    Race

    Hírek

    Szervizsarok

    • kapcsolat
    • jogi nyilatkozat
    • impresszum
    • adatvedelem
    • játékszabályzat
    © evmobility.hu Copyright 2025 | Best Engine and Media Zrt.
    • Kétkeréken
    • Négykeréken
    • Nagyvasak
    • Race
    • Hírek
    • Szervizsarok