www.evmobility.hu
  • Kétkeréken
  • Négykeréken
  • Nagyvasak
  • Race
  • Hírek
  • Szervizsarok

Ha áram van, minden van - Ford E-Transit

Nagyvasak

De Szép – DS 4 Cross Rivoli E-tense

Négykeréken

Brutális – BMW iX M60

Négykeréken

Mivé lettél Zafira? – Opel Zafira-e Life L Elegance

Négykeréken

A robogózás, ahogyan sosem hitted volna – BMW CE 04

Kétkeréken

Visszafogottság 2022 - Volkswagen Touareg R eHybrid

Négykeréken

Szélesvásznú vetítés - Mercedes-Benz AMG EQS 53 4Matic

Négykeréken

Valós versenytárs - Lexus NX450h+ F Sport Top

Négykeréken

Az autózás jövője by BMW - BMW iX xDrive50

Négykeréken
  1. Négykeréken
  2. Dobozra doboz - Nissan e-NV200 XL Voltia

Dobozra doboz - Nissan e-NV200 XL Voltia

  • Nyúl Benjamin
  • március 24, 2021
  • Komment

Az elsőre furának tűnő külseje közelebbről nyer értelmet, mivel a gyári raktér duplájával rendelkezik. Az okos elővárosi futár, mely ott teljesít a legjobban ahol belsőégésű társai képtelenek.

Az elektromos járművek egyre bővülő piacán, nem maradhatnak le a haszongépjárművek sem. Ebben a kategóriában még elég foghíjas a kínálat, főként ebben a méretben. Mondhatni egyedülálló. A Nissan e-NV200 2013 óta piacon van, ami eleinte 24 kWh-ás akkumulátorral volt kapható. Mára ez 40 kWh-ás kapacitásra bővült amivel gond nélkül elláthatóak a kisebb terítő körutak. Az e-NV200 elérhető személyautó kategóriában is, maximum 7 személyes változatban.
A nálunk járt XL Voltia egy nem teljesen gyári, de mégis gyári minőségű furgon. Egy szlovák cég, a Voltia alakítja át a gyárilag 4 m3-es furgonokat 8 m3-esre. Ezt a magasság és a hátsó túlnyúlás növelésével érték el, amit jól láthatunk, ha oldalról nézzük. Ennek eredményeképpen nagyjából 125 kg-al csökkent a hasznos terhelhetőség, ami így megközelítőleg 600 kg körül alakul. Viszont sokkal többet nyerünk az elveszített kilógrammokért cserébe, mivel sokkal jobban pakolható mint a gyári 4 m3-es.
Egy átlag ember felállva sem veri bele a fejét semmibe, mivel 192 cm a belső raktérmagasság. A fülke feletti polcon kapott helyet minden szükséges kábel, de a pótkerék is felfér, ha a helyigény úgy alakul. A hátsó ajtók teljes raktér magasságágig meglettek hosszabbítva és 180 fokban nyithatóak, míg az oldalajtó maradt a gyári magasságban, vélhetően a karosszéria szilárdságának megőrzése érdekében, így oldalt vigyázni kell a fejekkel. Viszont személy szerint úgy vélem hasznos, hogy van tolóajtó, mivel ez is a praktikumát növeli. A raktérben kaptunk árurögzítő füleket és több erre alkalmas pontot.

Belül az első dolog ami szemet szúrt az a visszapillantó, aminek alapból nem sok funkciója van egy zárt áruszállítónál, de ebbe integráltak egy kijelzőt amin keresztül láthatjuk, hogy mi is van éppen mögöttünk. Ez állandó jelleggel működik, míg tolatás közben a műszerfalon is hátra láthatunk. Valamivel fapadosabb mint a Nissan többi villanyos személyautója, de ez egy munkaeszköz, így ezt megbocsájthatjuk neki. Viszont további extrákkal, mint például az infortaiment rendszerrel tovább növelhetjük a kényelmet. Az utasoldali ülést lehajtva egy praktikus tálcát kapunk, amin kényelmesen lehet intézni a papírmunkát vagy akár ebéd közben asztalnak is lehet használni, feltéve ha nincs utastársunk.

A 109 lóerejét és 254 Nm nyomatékát abszolút meghazudtolja. A váltó természetesen automata, mivel elektromotor hajtás és kéziváltó páros nem létezik. Elég nyomatékosnak mondható ECO módban is, mivel olyan egyenletesen húz, mint egy jó dízel. Kikapcsolásával viszont táltos paripává kerekedik, itt jön elő az igazi elektromos autó érzés, bár 90 felett már ne akarjunk vele erősködni. Képes akár 123 km/h-val is mozogni, de ez nem erre lett kitalálva.
Mivel egy áruszállító több kilómétert tesz meg mint egy személyautó, így gondoskodtak arról, hogy az akkupakk fokozott igénybevétel esetén se károsodjon, amit az akku hűtésével oldottak meg. Így a többszöri gyorstöltés sem rövidíti meg élettartamát. Klíma, fűtés és egyéb fogyasztó nélkül optimálisan 220 kilóméter körüli hatótávot számolt, míg fordított esetben leterhelve, ez nagyjából 160 kilóméterre csökkent. A DC töltést CHAdeMO csatlakozón keresztül, míg az AC töltést Type1-es csatlakozón keresztül tudjuk kivitelezni. Az otthoni töltést egy 6,6 kW-os AC töltővel, alig 8 óra alatt megejthetjük.

Ez a modell egy ígéretes jövőt mutat az elektromos áruszállítók terén. Már ma ott tartunk, hogy teljesen használhatóak és nem csak mint bemutató darab, amik mögött szép számok állnak, viszont teljesítmény nem igazán. Bátran ajánljunk minden vállalkozónak, aki szeretné és meg is teheti, hogy zöldre váltson, és cégét is ebbe az irányba szeretné terelgetni.

  • áruszállító chademo e-nv200 elektromos furgon nissan type 1 Voltia

Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!

Nyúl Benjamin

Kiskorom óta a különféle járművek bűvöletében élek, a kétkerekűektől a repülőgépekig, minden, amit motor hajt. A sors szerencsére úgy hozta, hogy gyerekkorom és pályafutásom kezdete óta kamionok közt élek és mozgok. Szeretnék minél több új dolgot megismerni és megismertetni veletek, valamint szeretném közelebb hozni hozzátok ezt az életérzést és szenvedélyt.

motorhang.hu

    Kapcsolódó cikkek
    Az első Hybrid autó! Lohner–Porsche Semper Vivus
    Az első Hybrid autó! Lohner–Porsche Semper Vivus
    • Négykeréken
    Dobozra doboz - Nissan e-NV200 XL Voltia
    Dobozra doboz - Nissan e-NV200 XL Voltia
    • Négykeréken
    Guruló ékszerdoboz – DS 3 Crossback E-Tense (2020) teszt
    Ingyen
    Elektromos verzió érkezhet a Fiat 500-ból
    EV Mobility
    Heti top 10

    Kapcsolódó cikkek

    Négykeréken
    Az első Hybrid autó! Lohner–Porsche Semper Vivus
    Az első Hybrid autó! Lohner–Porsche Semper Vivus

    Ferdinand Porsche, a későbbiekben megalakult Porsche AG alapító atyja fejlesztette ki az első Hybrid négykerekűt, ami 1900-ban került gyártásba. Helyileg az egykori Osztrák–Magyar Monarchi területén található, bécsi székhelyű Lohner-Werke üzemében.

    olvass tovább
    Négykeréken
    Guruló ékszerdoboz – DS 3 Crossback E-Tense (2020) teszt
    Guruló ékszerdoboz – DS 3 Crossback E-Tense (2020) teszt

    A DS 7 Crossback kistestvére egy csodás, élvezhető crossover. Ha szeretnéd vele felhívni magadra a figyelmet a közutakon, most még könnyen megteheted. Nem sokáig ugyan, mert amint ismertebbé válik a Citroën presztízsmárkája, különösen az elektromos DS 3 Crossback, kapkodni fogják őt, mint a cukrot!

    olvass tovább
    Négykeréken
    Ingyen
    Ingyen

    Különleges akcióval népszerűsíti részben vagy teljesen elektromos típusait a Peugeot Európa a Brit-szigeteken

    olvass tovább
    Négykeréken
    Elektromos verzió érkezhet a Fiat 500-ból
    Elektromos verzió érkezhet a Fiat 500-ból

    Az értesülések szerint az elektromos 500-as hatótávja 320 km lesz, a végsebessége pedig 150 km/óra. Már júniusban megkezdődhet a gyártása!

    olvass tovább
    motorhang.hu

    evmobility.hu

    Kétkeréken

    Négykeréken

    Nagyvasak

    Race

    Hírek

    Szervizsarok

    • kapcsolat
    • jogi nyilatkozat
    • impresszum
    • adatvedelem
    • játékszabályzat
    © evmobility.hu Copyright 2025 | Best Engine and Media Zrt.
    • Kétkeréken
    • Négykeréken
    • Nagyvasak
    • Race
    • Hírek
    • Szervizsarok