www.evmobility.hu
  • Kétkeréken
  • Négykeréken
  • Nagyvasak
  • Race
  • Hírek
  • Szervizsarok

Ha áram van, minden van - Ford E-Transit

Nagyvasak

De Szép – DS 4 Cross Rivoli E-tense

Négykeréken

Brutális – BMW iX M60

Négykeréken

Mivé lettél Zafira? – Opel Zafira-e Life L Elegance

Négykeréken

A robogózás, ahogyan sosem hitted volna – BMW CE 04

Kétkeréken

Visszafogottság 2022 - Volkswagen Touareg R eHybrid

Négykeréken

Szélesvásznú vetítés - Mercedes-Benz AMG EQS 53 4Matic

Négykeréken

Valós versenytárs - Lexus NX450h+ F Sport Top

Négykeréken

Az autózás jövője by BMW - BMW iX xDrive50

Négykeréken
  1. Négykeréken
  2. Brutális – BMW iX M60

Brutális – BMW iX M60

  • Szőnyi Zoltán
  • szeptember 04, 2022
  • Komment

Egészen biztos, hogy az eddigi legmegosztóbb autóját alkotta meg a BMW az iX-szel. Amennyi trágár jelzőt lehet találni a magyar nyelvben, azt mindet hallottam róla, elsősorban azoktól, akik a bajor márka szerelmesei. Az érdekes az, hogy nekem egyre jobban tetszik és most, hogy harmadszor is volt szerencsénk vele tölteni egy kis időt, már szög egyenesen mást gondolok róla.

A külső formajegyei alig változtak a „gyengébb” változathoz képest, amelynek a tesztje itt olvasható. Bronz kiegészítőket találunk az övvonalban és a megosztó veséknél. Az M betű szintén szerepel pár helyen, de laikusok számára ezek a különbségek akár fel sem fognak tűnni.
A belső tér szintén árnyalatnyi különbségeket tartalmaz, amely különbségek inkább a specifikációtól, azaz a rendelt extrától függnek, mintsem attól, hogy az M60 csúcsmodellje lenne. Nekem például hiányzott a piros-kék mintázatú biztonsági öv, amely az M performance járművek sajátos védjegye. Persze simán és boldogan tudnák élni, ha egy ilyen autóval és ezzel a hiányossággal kellene megoldani a hátralévő éveimet. Például annak boldog és egyértelmű tudatában, hogy nem okozott problémát a 45 milliónál nagyobb listaár kifizetése.

Ha pedig az árnál tartunk, akár felháborodást kelt a kijelentésem, akár nem, ki kell jelentenem, hogy ez a bizonyos 45 millió forintos ár nem is olyan túlzó az iX-ért, ha figyelembe vesszük, hogy a versenytársak mennyiért kínálnak 619 lóerős és esetenként akár 1100Nm nyomatékot. Utóbbi mindössze 1015Nm, de ki lehet csalogatni belőle többet is, de erről kicsit később. Ugyanis, ha már felmerült, akkor érdemes a piacot kicsit jobban megvizsgálni. Kik kínálnak 5 méteres luxus SUV-ot a BMW-n kívül és azok mennyibe is kerülnek?

Két releváns versenytárs van, illetve lesz ebben a szegmensben. Az egyik a Mercedes, aki jövő évben fogja kihozni a tervek szerint az EQE SUV-ot. Jelenleg csak az egy kategóriával nagyobb EQS SUV kapható, amely nagyságrendileg 68-70 millió forint, ráadásul „csak” 544 lóerős. Nehéz meghatározni az árazását egy új modellnek, de ha a sima EQS vs. EQE árából indulunk ki, akkor ott 30% különbséget tapasztalhatunk. Így a német versenytárs ugyanilyen árszintre várható.
Az amerikai Tesla árszintje szintén nem elérhető még a hivatalos csatornákon keresztül, mert jelenleg csak a jóval erősebb (1020 lóerős) Plaid rendelhető, szűk 60 millióért. De a szürke exportos árakból kiindulva ez is 48 millió forintra várható.
Mindegyik márkának van előnye és hátránya, illetve imidzse, ami miatt érdemes választani. Ebből a szempontból a BMW egyáltalán nincsen rossz helyzetben, sőt.

A BMW iX M60 technikai szempontból nem elhanyagolható képességekkel bír. Két kiváló hatásfokú elektromos motor hajtja. A hátsó 489 lóerős, az első 258 lóerős teljesítményt bír és 1015Nm brutális nyomatékot képesek leadni együttesen. Kivétel a Sport + módban, amelynél az úgynevezett launch control előhívása esetén (a fék és a gáz együttes lenyomásával) egy magasabb szintre kerül a teljesítmény. Ekkor 1100Nm nyomatékot fog tudni leadni az autó. Ennek szó szerint hangot is ad, mert mint fékevesztett bika a viadalon morrog és kaparni kezd. Persze az egészet a számítógép és a hanggenerátor csinálja, de élvezetes a show. Ebben az időszakban tudja a 3,6 másodperces gyorsulást és ez a pillanat az, amikor az utasainknak érdemes a kezébe adni egy kis zacskót. A gyomor ugyanis fura módon a mögötte pár centiméter távolságra elhelyezkedő csigolyáknak nyomódik és könnyen távozhat a tartalom. A viccet félre téve bődületesen komoly érzés és csodálatos élmény, amelyet ez a közel 2,6 tonnás szekrény képes teljesíteni.

A fogyasztási adatok egyébként meglepően alacsonyak, amely a kiváló alaktényezőnek köszönhető. 0,26-os értéket tud az iX M60. 25-26kW/100 km fogyasztással számolhatunk, ha nem kizárólag „villanyautós módon”, tojásokkal a lábunk alatt vezetünk. Így a 400 kilométeres hatótávolságot könnyedén lehet teljesíteni. Természetesen kihozható ennél sokkal jobb eredmény is, de akkor minek veszünk M60-at?

Ami engem az iX-ben továbbra is rabul ejtett, az fantasztikus hangulat, amely az utastérben uralkodik. A szellőztetett, fűthető ülések kényelme és a tökéletes csend olyan mértékben ad relax, fennkölt hangulatot, amelyet kevés vagy talán egyik autóban sem találunk a presztízs márkák között. Ehhez a luxus szintre kell általában emelkedni és Rolls-Royce vagy éppen Bentley magasságokig kellene nyújtózkodni. A káprázatosan zajmentes térbe pedig olyan hi-fi rendszer lett helyezve, hogy koncert minőségű élményt érhetünk el, ha kellően tiszta felvételeket hallgatunk meg.


Mondani sem kell, hogy a térérzet együtt jár a kényelemmel az iX belső terében. Egyedül arra kell vigyázni, hogy a gyorsulások során az ülésbe épített hangfal műanyagjába ne verje be senki a fejét, ha nem nőtt elég magasra. Az ülés ugyanis nem állítható magasságú, ahogy a biztonsági öv sem, így okozhat fájdalmas, de legalábbis kellemetlen élményt.

Az iX M60 nem klasszikusan M-es BMW, ha a megjelenést nézzük, de természetesen az elektromos autózás sok szabályt átírhat. Teljesítmény és erő szempontjából viszont nem kérdés, hogy az iX ebbe a csoportba tartozik. A formája pedig olyan kérdés, amit higgyen el mindenki, hogy meg lehet szokni, meg lehet szeretni.   

 

  • bmw ix m60 ix ixm60 teszt

Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!

Szőnyi Zoltán

Jó pár évet töltöttem az autós szakmában, de azt is mondhatjuk, hogy ez egy továbbtanulási időszak volt számomra, mivel egész életemben érdekeltek az autók. Szerencsésnek mondhatom magam, hiszen több száz különböző fajta autót volt szerencsém kipróbálni életem során és számos szakmai konferencián volt lehetőségem képződni. Igyekszem a megszokotthoz képest más megvilágításból írni, beszélni az autókról.

motorhang.hu

    Kapcsolódó cikkek
    Brutális – BMW iX M60
    Brutális – BMW iX M60
    • Négykeréken
    Ideális – Audi Q5e Sportback S line 50 TFSI quattro
    Ideális – Audi Q5e Sportback S line 50 TFSI quattro
    • Négykeréken
    Utazás egy kapszulában – BMW i3 teszt VI. rész
    Kona ilyen jó még nem volt! – Hyundai Kona Electric teszt III.rész
    Makacsabb az embernél is – Volkswagen up! és e-up! teszt II. rész
    Pajkos elektromos – Smart EQ ForTwo és ForFour teszt I. rész
    'Olyan volt, mint egy villámcsapás...' - Létezik szerelem első látásra!
    EV Mobility
    Heti top 10

    Kapcsolódó cikkek

    Négykeréken
    Ideális – Audi Q5e Sportback S line 50 TFSI quattro
    Ideális – Audi Q5e Sportback S line 50 TFSI quattro

    Egyre jobban terjednek el a tisztán elektromos meghajtású modellek, de a legtöbb ember számára ezek vezetése, kezelése és a velük való közlekedés problémát jelent. Ennek oka, hogy a hagyományos motorokkal rendelkező autók után ezek vezetése nagyban különbözik. Rengeteg olyan napi szintű tevékenység van, amely nem volt jelen az életükben. Nem beszélve arról, hogy ezen autók számos olyan funkciót kínálnak, amelyeket szintén meg szokni, meg kell tanulni. Hidat képeznek a két meghajtás között az úgynevezett plug-in hybridek. Természetesen az Audi modelljei között is akad jónéhány ilyen. Többek között Q5 Sportback is megkapta ezt a meghajtást.

    olvass tovább
    Négykeréken
    Utazás egy kapszulában – BMW i3 teszt VI. rész
    Utazás egy kapszulában – BMW i3 teszt VI. rész

    A BMW i3 tipikus precedense annak a mondásnak, hogy „Kicsi a bors, de erős!”

    olvass tovább
    Négykeréken
    Kona ilyen jó még nem volt! – Hyundai Kona Electric teszt III.rész
    Kona ilyen jó még nem volt! – Hyundai Kona Electric teszt III.rész

    A flotta első elektromos szabadidő-autója! Meg kellett csípnem magam ahhoz, hogy észhez térjek és rájöjjek, ez nem álom, hanem valóság!

    olvass tovább
    Négykeréken
    Makacsabb az embernél is – Volkswagen up! és e-up! teszt II. rész
    Makacsabb az embernél is – Volkswagen up! és e-up! teszt II. rész

    A márka legkisebb modellje tud meglepetést okozni. Nem is keveset!

    olvass tovább
    Négykeréken
    Pajkos elektromos – Smart EQ ForTwo és ForFour teszt I. rész
    Pajkos elektromos – Smart EQ ForTwo és ForFour teszt I. rész

    A carsharing, vagyis az autómegosztás, mint olyan, a budapesti közlekedés egyre nagyobb szeletét teszi ki. A MOL Limo csapatának jóvoltából lehetőségem nyílt tesztelni ezt a szolgáltatást, a felhozatalban kategória szerint alulról felfelé haladva.

    olvass tovább
    Négykeréken
    'Olyan volt, mint egy villámcsapás...' - Létezik szerelem első látásra!
    'Olyan volt, mint egy villámcsapás...' - Létezik szerelem első látásra!

    Örök vitatémának számít, hogy vajon létezik-e szerelem első látásra. Vajon megtalálhatjuk az igazit egy perc töredéke alatt? Határozottan kijelenthetjük, hogy igen, méghozzá azért, mert az Audi e-tront meglátni és megszeretni valóban egy pillanat műve volt.

    olvass tovább
    motorhang.hu

    evmobility.hu

    Kétkeréken

    Négykeréken

    Nagyvasak

    Race

    Hírek

    Szervizsarok

    • kapcsolat
    • jogi nyilatkozat
    • impresszum
    • adatvedelem
    • játékszabályzat
    © evmobility.hu Copyright 2025 | Best Engine and Media Zrt.
    • Kétkeréken
    • Négykeréken
    • Nagyvasak
    • Race
    • Hírek
    • Szervizsarok