www.evmobility.hu
  • Kétkeréken
  • Négykeréken
  • Nagyvasak
  • Race
  • Hírek
  • Szervizsarok

Ha áram van, minden van - Ford E-Transit

Nagyvasak

De Szép – DS 4 Cross Rivoli E-tense

Négykeréken

Brutális – BMW iX M60

Négykeréken

Mivé lettél Zafira? – Opel Zafira-e Life L Elegance

Négykeréken

A robogózás, ahogyan sosem hitted volna – BMW CE 04

Kétkeréken

Visszafogottság 2022 - Volkswagen Touareg R eHybrid

Négykeréken

Szélesvásznú vetítés - Mercedes-Benz AMG EQS 53 4Matic

Négykeréken

Valós versenytárs - Lexus NX450h+ F Sport Top

Négykeréken

Az autózás jövője by BMW - BMW iX xDrive50

Négykeréken
  1. Négykeréken
  2. Az első Hybrid autó! Lohner–Porsche Semper Vivus

Az első Hybrid autó! Lohner–Porsche Semper Vivus

  • Nyúl Benjamin
  • július 15, 2021
  • Komment

Ferdinand Porsche, a későbbiekben megalakult Porsche AG alapító atyja fejlesztette ki az első Hybrid négykerekűt, ami 1900-ban került gyártásba. Helyileg az egykori Osztrák–Magyar Monarchi területén található, bécsi székhelyű Lohner-Werke üzemében.

A ma is ismert elektromos autók egyik alappillérét sikerült letennie Ferdinand Porsche-nak az első hybrid autó megalkotásával. Az 1898-as "System Lohner-Porsche" felkavarta az állóvizet a sajtóban egész Európa szerte. Jól látható, hogy nem csupán a műszaki feltételek voltak elsődlegesek a jármű megtervezése során, hanem a formavilág is nagy hangsúlyt kapott. Mai szemmel nézve is igen mutatós és áramvonalas gépet sikerült alkotni.

Az első megrendelést E.W. Hart-tól kapta, aki egy britt karosszériaépítő volt. Javasolta, hogy kapjon belsőégésű motort, illetve az összkerékhajtást is. Ezen javaslatok alapján született meg a világ első hybrid autója. Az ára 15 000 osztrák korona volt, ami akkoriban nem kevés pénznek számított. A megrendelést sikerült időben teljesíteni és akkora volt az öröm és elégedettség, hogy rögtön megrendelésre is került egy újabb darab, csak front hajtással, aminek jóval kedvezőbb 7 950 osztrák korona volt az ára.

A hajtásról 2 vagy 4 agymotor gondoskodott, melyek egyenként 2.5-3.5 lóerő átlag telejesítménnyel bírtak, de rövid időre képes volt akár ennek a dupláját is 7 lóerőt leadni. A 4 motoros változat volt értelemszerűen az összkerékhajtású és a 2 motoros front hajtású volt.  A 270 amperóra körüli akkumulátorkapacitással és négy előremeneti sebességgel rendelkező, 56 lóerős autó számos kiállításon és versenyen is indult. A 44 cellás 80 voltos akkumulátor csomag önmagában egy mai középkategóriás autó súlyát nyomta, ami közel 1.8 tonna. Az elektromotorok egyenként 145 Kg-ot nyomtak, amit ha elképzelnénk egy mai autó centirozatlan felnijére szerelve, elég hamar szétverné az egész autó futóművét, de még a benne ülőket is. A teljes jármű súlya 4 tonna volt.

Ahhoz, hogy ez hajtáslánc elterjedjen a személyatókban, túl drágának bizonyult, így inkább a nagyobb hazsongépjárművek irányába terlődött át a fókusz. A Lohner-Werke többek közt gyártott hátsó kerekes emeletes buszokat és front hajtású tűzoltókocsikat is, ezzel a forradalmian új hajtásrendszerrel. A Lohner-Porsche konstrukcióját a Boeing és a NASA is tanulmányozta az Apollo-program Holdjáró járművének megalkotásához. A feltalálóra méltán lehetnek büszkék honfitársai, mivel olyat sikerült alkotni, amit még előtte senkinek.

  • elektromos hybrid lohner porsche semper vivus

Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!

Nyúl Benjamin

Kiskorom óta a különféle járművek bűvöletében élek, a kétkerekűektől a repülőgépekig, minden, amit motor hajt. A sors szerencsére úgy hozta, hogy gyerekkorom és pályafutásom kezdete óta kamionok közt élek és mozgok. Szeretnék minél több új dolgot megismerni és megismertetni veletek, valamint szeretném közelebb hozni hozzátok ezt az életérzést és szenvedélyt.

motorhang.hu

    Kapcsolódó cikkek
    Hybrid kisokos
    Hybrid kisokos
    • Hírek
    Az első Hybrid autó! Lohner–Porsche Semper Vivus
    Az első Hybrid autó! Lohner–Porsche Semper Vivus
    • Négykeréken
    Dobozra doboz - Nissan e-NV200 XL Voltia
    Nagyon szerethető – Citroën C5 Aircross Plug-In Hybrid
    Guruló ékszerdoboz – DS 3 Crossback E-Tense (2020) teszt
    Ingyen
    Elektromos verzió érkezhet a Fiat 500-ból
    EV Mobility
    Heti top 10

    Kapcsolódó cikkek

    Hírek
    Hybrid kisokos
    Hybrid kisokos

    A környezetvédelem, a modern autózás a mai napon már elképzelhetetlen enélkül a fogalom nélkül: hybrid. Gyakorlatilag mindegyik autógyártó rendelkezik ilyen típusú meghajtással.

    olvass tovább
    Négykeréken
    Dobozra doboz - Nissan e-NV200 XL Voltia
    Dobozra doboz - Nissan e-NV200 XL Voltia

    Az elsőre furának tűnő külseje közelebbről nyer értelmet, mivel a gyári raktér duplájával rendelkezik. Az okos elővárosi futár, mely ott teljesít a legjobban ahol belsőégésű társai képtelenek.

    olvass tovább
    Négykeréken
    Nagyon szerethető – Citroën C5 Aircross Plug-In Hybrid
    Nagyon szerethető – Citroën C5 Aircross Plug-In Hybrid

    Hű a nevéhez, tényleg légies, mint a lágyan ringatózó búzakalász a szélben. Élmény vele autózni. Nem túl kicsi, nem túl nagy, pont jó! Ő a Citroën első Plug-in Hibridje.

    olvass tovább
    Négykeréken
    Guruló ékszerdoboz – DS 3 Crossback E-Tense (2020) teszt
    Guruló ékszerdoboz – DS 3 Crossback E-Tense (2020) teszt

    A DS 7 Crossback kistestvére egy csodás, élvezhető crossover. Ha szeretnéd vele felhívni magadra a figyelmet a közutakon, most még könnyen megteheted. Nem sokáig ugyan, mert amint ismertebbé válik a Citroën presztízsmárkája, különösen az elektromos DS 3 Crossback, kapkodni fogják őt, mint a cukrot!

    olvass tovább
    Négykeréken
    Ingyen
    Ingyen

    Különleges akcióval népszerűsíti részben vagy teljesen elektromos típusait a Peugeot Európa a Brit-szigeteken

    olvass tovább
    Négykeréken
    Elektromos verzió érkezhet a Fiat 500-ból
    Elektromos verzió érkezhet a Fiat 500-ból

    Az értesülések szerint az elektromos 500-as hatótávja 320 km lesz, a végsebessége pedig 150 km/óra. Már júniusban megkezdődhet a gyártása!

    olvass tovább
    motorhang.hu

    evmobility.hu

    Kétkeréken

    Négykeréken

    Nagyvasak

    Race

    Hírek

    Szervizsarok

    • kapcsolat
    • jogi nyilatkozat
    • impresszum
    • adatvedelem
    • játékszabályzat
    © evmobility.hu Copyright 2025 | Best Engine and Media Zrt.
    • Kétkeréken
    • Négykeréken
    • Nagyvasak
    • Race
    • Hírek
    • Szervizsarok