www.evmobility.hu
  • Kétkeréken
  • Négykeréken
  • Nagyvasak
  • Race
  • Hírek
  • Szervizsarok

Ha áram van, minden van - Ford E-Transit

Nagyvasak

De Szép – DS 4 Cross Rivoli E-tense

Négykeréken

Brutális – BMW iX M60

Négykeréken

Mivé lettél Zafira? – Opel Zafira-e Life L Elegance

Négykeréken

A robogózás, ahogyan sosem hitted volna – BMW CE 04

Kétkeréken

Visszafogottság 2022 - Volkswagen Touareg R eHybrid

Négykeréken

Szélesvásznú vetítés - Mercedes-Benz AMG EQS 53 4Matic

Négykeréken

Valós versenytárs - Lexus NX450h+ F Sport Top

Négykeréken

Az autózás jövője by BMW - BMW iX xDrive50

Négykeréken
  1. Négykeréken
  2. A nagyra nőtt kistesó – Mini Countryman S All4...

A nagyra nőtt kistesó – Mini Countryman S All4 Plug-in Hibrid

  • március 27, 2021
  • Komment

A Mini számomra nem más, mint egy utcai gokart. Élmény vezetni még akkor is, ha a komfortos utazás illúzióját el kell engednünk. Kanyarokban a jobb láb használata még dominánsabbá válik, az arcunkról az út végéig levakarhatatlan a mosoly, a kormányon keresztül pedig a tenyerünkben érezhetjük az úttest erezeteit.

De mi történik akkor, ha az egyedi vezetési élmény megszűnik – helyette érkezik valami egészen más -    és a jól ismert márkajellel ellátott autó karaktere gyökeresen megváltozik?

Hogy mi lesz más, ha a négy kerék a kasztni szélső pontjaitól beljebb kerül, a szűkös tér kitágul, az üléspozícióm pedig lényegesen magasabbra kerül? Minden! Az elektronikai rásegítések és figyelmeztetések által uralt új Countryman -t vezetve egy korszerű autó sofőrjeként új oldalát ismerhettem meg a kedvenc autómárkámnak.

A Mini harmadik generációja óta megszokhattuk, hogy három vezetési módban érhetjük el a kiválasztott úticélt: mid, green és sport. Az első kettő a környezetvédelmet és a komfortos vezetést célozza meg - relatív alacsony fogyasztással és maximális kényelemben utazhatunk - de az igazi Minis életérzés megtapasztalásához én az első pillanattól kezdve azt vártam, hogy mit tud az autó sport módban. Ezt egyetlen kapcsoló elbillentésével érhetjük el és máris megjelenik a középső képernyőn egy piros-fehér szegéllyel ellátott versenypálya, rajta az autónk némiképp tuningoltabb képmásával. Sport módban lényegesen változik az autó karaktere: a direktebb kormányzás, a feszesebb futómű és a felerősödött motorhang mind azon dolgozik, hogy elhitesse velünk a lehetetlent: nem egy városi terepjáróban, hanem egy versenyautóban ülünk. Én elhittem neki. Próbára is tettem őt, hogy mit tud.  A 1,5 literes 3 hengeres benzinmotor és a 65 KW-os elektromotor egészen elképesztően mozgatja a közel 1,7 tonnás gépezetet. Plug-in hibrid autó lévén plusz pont, hogy ameddig van áram, használhatjuk az autót tisztán elektromos üzemmódban; hatótávban azonban 45-50 km-nél ne számítsunk többre. Az aktuálisan elérhető legnagyobb teljesítményről és visszatöltésről a kormányoszlopra szerelt kijelző bal szélén találunk információt. Az automata váltó miatt padlógáz esetén kell várnunk pár másodpercet, mire kapcsol a gépjármű, de amikor megindul, az páratlan élmény. Alacsonyabb fordulatszámon pörgetve rendkívül dinamikusan lehet vele haladni, szinte siklik az úton, és egy kisebb gázfröccsre is olyat húz, hogy első kézből tapasztalhatjuk meg a prémium bőr ülések kényelmét és tartását. A kormány lenyűgöző. Fogása hosszú, egyenesebb út során és intenzívebb, kanyargósabb szakaszokon is kényelmes. A prémium anyaghasználatnak és a kiváló összeszerelésnek köszönhetően az autó menet közben sem zörög.

Azonban a Sport mód összes előnyével együtt az új Countryman nekem nem nyújtott többet, mint a modern prémium autók, vagy akár házon belül bármelyik X-es BMW. A Mini egy dologhoz nagyon ért: szerethető módon kapcsolódni a világhoz. A korábbi generációk után megfordultak az emberek, integettek a zebrán átsiető gyerekek és nem lehetett úgy beállni egy parkolóba, hogy dicséretre ne ösztönözzön egy arra járó idegent. Az autóban rejlő vidámság átterjedt az utca emberére is. A Countrymanben ez a különcség, ez a szerethetőség már nincs benne. Nem tesz büszkévé, hogy vezethetem.

Azért persze van, ami örök. A német gyártó kiváló érzékkel felismerte azt, hogy az autó egyedisége a részletekben rejlik, ezért nagy hangsúlyt fektettek ezek kidolgozására. Az angol múltat idéző brit lobogó a hátsó lámpatesten, az ülések fejtámláján, valamint a kormányon is visszaköszön. Az autó külsejét tekintve a jellemző gömbölyded formákat felváltották az erősebb, szögletesebb vonalak, mint például a négyzet alakú LED-es első fényszórók, vagy a függőleges légbeömlők. A beltérben szerencsére továbbra is megjelennek a márka védjegyéül szolgáló kör alakú kijelzők. Bár a digitális rendszerek uralma tagadhatatlan, nekem külön örömömre szolgált, hogy a Mini átörökítette az analóg világból a rá oly jellemző, pilótafülke hangulatát idéző billenő kapcsolókat. Igaz, az ablakemelőket már nem középen kell keresni, ahogy a motorháztetőt nyitó kallantyú is szakított az angol hagyománnyal és a bal oldalra került.

A Mini mer színeket használni: a középső kijelzőt körülölelő színsáv nem csak dekorációként szolgál. Hangerőszabályzás esetén például a túl hangos tartományt pirossal jelzi; de tetten érhető a hűtés – fűtés bekapcsolásánál is, hogy jelzősáv színe a beállított hőfokkal megegyezőre vált. A parkolóasszisztens a megszokott hangjelzéseken túl a színsáv pirosra váltásával is jelzi a vezető számára, ha valamihez túl közel kerülne.

Nem is Mini lenne, ha az automatikusan nyíló csomagtartóban nem találnánk egy szokatlan, ámde annál egyedibb és praktikusabb kiegészítőt: egy logóval ellátott, kihajtogatható szivacs ülőlapot. Az autópályák melletti pihenők során jóleső lehet ezen ülve elfogyasztani az elemózsiánkat majd folytatni utunkat. A csomagtér egyébként meglepően tágas, 405 liter; de az ülések lehajtásával 1275 literre is bővíthető.

Az elektromos autók esetében dühítő, hogy a gyártók sokszor megfeledkeznek a töltőkábel megfelelő tárolórekeszéről, így az gazdátlanul kallódik a csomagok között. A Mini viszont kialakított egy csomagtér alatti kisebb tárolót, ahova elférnek a töltéshez szükséges kiegészítők.

Megtapasztaltam, hogy a dugóban való araszolás közben az adaptív tempomat meglepően jól teszi a dolgát; a követési távolság személyre szabható. Az automata váltó szinte észrevétlenül kapcsol; az autohold funkció hiánya azonban egy ilyen ár sávban mozgó prémium autó esetében némiképp értelmezhetetlen számomra. Az autó zajszigetelése városi használat mellett kifogástalan, autópályán viszont a levegő süvítése a tetőablakok és a terepjáró jelleg miatt erősen érezhető. Az infotainment rendszer maximálisan naprakész. Az Apple Carplay-nek hála a telefonom vezeték nélkül csatlakozott az autóhoz, kedvenc zenéim tisztán szóltak a Harman-Kardon hangszórókon keresztül. Az indukciós telefontöltő a könyöklőben kapott helyett. Mérete véges, így a nagyobb kijelzőjű készülékekkel a vezetékes töltést kell választani, illetve fontosnak tartom kiemelni, hogy a zárt térben való töltés és a Carplay használata mellett a telefon túlmelegedésével számolnunk kell.

Egy szó, mint száz, a család legifjabb tagjainak méretei, karaktere és kisugárzása végérvényesen megváltozott. Azonban akadnak figyelemreméltó változások, melyek továbbra is egyedivé teszik a márkát a piacon. És ez a legfontosabb.

  • mini countryman 2020teszt mini countryman S All4 Plug-in hybrid teszt mini countryman S teszt mini SUV teszt

Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!

motorhang.hu

    Kapcsolódó cikkek
    A nagyra nőtt kistesó – Mini Countryman S All4 Plug-in Hibrid
    A nagyra nőtt kistesó – Mini Countryman S All4 Plug-in Hibrid
    • Négykeréken
    EV Mobility
    Heti top 10
    motorhang.hu

    evmobility.hu

    Kétkeréken

    Négykeréken

    Nagyvasak

    Race

    Hírek

    Szervizsarok

    • kapcsolat
    • jogi nyilatkozat
    • impresszum
    • adatvedelem
    • játékszabályzat
    © evmobility.hu Copyright 2025 | Best Engine and Media Zrt.
    • Kétkeréken
    • Négykeréken
    • Nagyvasak
    • Race
    • Hírek
    • Szervizsarok