www.evmobility.hu
  • Kétkeréken
  • Négykeréken
  • Nagyvasak
  • Race
  • Hírek
  • Szervizsarok

Ha áram van, minden van - Ford E-Transit

Nagyvasak

De Szép – DS 4 Cross Rivoli E-tense

Négykeréken

Brutális – BMW iX M60

Négykeréken

Mivé lettél Zafira? – Opel Zafira-e Life L Elegance

Négykeréken

A robogózás, ahogyan sosem hitted volna – BMW CE 04

Kétkeréken

Visszafogottság 2022 - Volkswagen Touareg R eHybrid

Négykeréken

Szélesvásznú vetítés - Mercedes-Benz AMG EQS 53 4Matic

Négykeréken

Valós versenytárs - Lexus NX450h+ F Sport Top

Négykeréken

Az autózás jövője by BMW - BMW iX xDrive50

Négykeréken
  1. Race
  2. A határon túl - Cupra Tavascan Extreme E Concept

A határon túl - Cupra Tavascan Extreme E Concept

  • Nyúl Benjamin
  • december 20, 2021
  • Komment

Formula E után elektromos terepverseny? Igen, ez az Extreme E! A Cupra jól odatette magát erre a versenysorozatra, mind műszakilag, mind megjelenésben.

Idén a müncheni Nemzetközi Autókiállításon mutatták be az új Tavascan Extreme E koncepciót. Mint a képekből és a nevéből is látható, nem egy utcai SUV-nak született. Az Extreme E-re készül. Ez egy FIA által szervezett nemzetközi terepverseny-sorozat, amelyben teljesen elektromos terepjárókkal versenyeznek a világ, távoli zord részein.

Viszont a Tavascanból jön majd az utcai változat is, ami előreláthatólag 2024-től lesz elérhető és szintén teljesen elektromos hajtással fog rendelkezni. Fontos vízió a Tavascan Extreme E-nél, hogy ne csak a hajtás legyen zöldebb, hanem az egész jármű. Ahol lehetséges, természetes/újrahasznosítható anyagokat használtak fel.

A Cupra csapatának nem ismeretlen a terep, mivel korábban már volt esélyük megmérettetni magukat ezen a terepen. Az előző modellhez képest jelentősen át lett dolgozva az új. Rengeteg 3D nyomtatott alkatrész és komponenst alkalmaztak, aminek köszönhetően jóval könnyeben és gyorsabban is megoldható egy-egy sérült elem pótlása vagy épp javítása. Sőt, a fejlesztésnek sincsenek túl nagy korlátai.


Műszaki paramétereit titkosak. Csupán annyit lehet tudni, hogy egy 54 kWh-ás akkumulátort kapott, amit a pilóta fülke mögé helyeztek el az optimális súlyeloszlás érdekében. A 0-ról 100-ra való gyorsulása 4 másodperc, de ebből szintén nem tudunk meg semmit, mivel ez a versenyszabályzatnak megfelelően ez elektromosan szabályozott érték. Így vélhetően sokkal több van benne és vetélytársaiban is, de a szabály az szabály. Sajnos!

Minden adott, hogy az új Extreme E versenysorozat befusson, és ezzel együtt a Cupra is a célvonalba érjen. Ezen versenysorozat alapján is jól látszik, hogy az emberek egyre inkább elfogadják és kezdik megszeretni ezt a változást, ami részben garantálja a fenntarthatóbb jövőt.

  • cupra cupra tavascan cupra tavascan extreme e evmobility extreme e

Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!

Nyúl Benjamin

Kiskorom óta a különféle járművek bűvöletében élek, a kétkerekűektől a repülőgépekig, minden, amit motor hajt. A sors szerencsére úgy hozta, hogy gyerekkorom és pályafutásom kezdete óta kamionok közt élek és mozgok. Szeretnék minél több új dolgot megismerni és megismertetni veletek, valamint szeretném közelebb hozni hozzátok ezt az életérzést és szenvedélyt.

motorhang.hu

    Kapcsolódó cikkek
    De Szép – DS 4 Cross Rivoli E-tense
    De Szép – DS 4 Cross Rivoli E-tense
    • Négykeréken
    Harmadszor is 308 - Peugeot 308 GT Pack HYbrid
    Harmadszor is 308 - Peugeot 308 GT Pack HYbrid
    • Négykeréken
    A legvagányabb elektromos - Cupra Born
    Kívül-belül zöld – Opel Mokka-e
    Thor boldogsága – Volvo XC40 Recharge Twin Pro
    Álzöldülünk, avagy a plug-in hybrid meghajtás árnyoldala
    A határon túl - Cupra Tavascan Extreme E Concept
    A ló, a lovas és a kantár – avagy az ID. 4 1st Edition pszichológiája
    EV Mobility
    Heti top 10

    Kapcsolódó cikkek

    Négykeréken
    De Szép – DS 4 Cross Rivoli E-tense
    De Szép – DS 4 Cross Rivoli E-tense

    Először is elnézést kérek a cím miatt, tudom, hogy annyira nem frappáns. Viszont tényleg ez volt az első mondatom, amikor megláttam a DS 4-et élőben is. A kompakt kategória általában nehéz dió abból a szempontból, hogy mit is írjak róla. Általánosan jó és funkcionális autó a legtöbb, kevés érzelemmel és több racionalitással. A DS az utóbbira egyértelműen rácáfol!

    olvass tovább
    Négykeréken
    Harmadszor is 308 - Peugeot 308 GT Pack HYbrid
    Harmadszor is 308 - Peugeot 308 GT Pack HYbrid

    Harmadik generáció óta nem változnak a számok a 308 esetében. 2007-ben váltott 307-ről 308-ra a számsorozat és ezt követően nem volt hova tovább folytatni, hiszen a 309-et egy régi típus foglalta, ezért Opel Astra módjára, elkezdtük számolni a sorozatokat. Ha pedig Astra, akkor azt is fontos kiemelni, hogy ez a széria már közös alapokon fut, a 2017-ben megvásárolt Opel márka legismertebb modelljével.

    olvass tovább
    Négykeréken
    A legvagányabb elektromos - Cupra Born
    A legvagányabb elektromos - Cupra Born

    Nem először volt szerencsém találkozni a Cupra Bornnal. Tavaly júliusban látogatást tettünk Barcelona mellett, a Formentor sajtó bemutatója alkalmából.

    olvass tovább
    Négykeréken
    Kívül-belül zöld – Opel Mokka-e
    Kívül-belül zöld – Opel Mokka-e

    Hogy az elektromos autó trendi, vagy a kényszer hozza, netán a kettő együtt, ezt nehéz megállapítani. Egy viszont biztos, a 2021-es éveben jelentős számban megszaporodtak az e-autók. A PSA, majd a még nagyobb egyesülést követően a Stellantis tulajdonába került Opel márka talán legnagyobb dobása volt a vadonatúj Mokka. A benzines meghajtású változat korábban már járt nálunk, talán izgalmasabb kérdés, hogy mit tud az elektromos.

    olvass tovább
    Négykeréken
    Thor boldogsága – Volvo XC40 Recharge Twin Pro
    Thor boldogsága – Volvo XC40 Recharge Twin Pro

    A skandináv mitológia egyik legfontosabb alakja Thor, többek között a mennydörgés és a villámok istene. A Volvo büszkén viseli már egy ideje Thor kalapácsának szimbólumát az első lámpatesteken. Elérkezett tehát az idő, hogy a Volvo is megjelenjen első, tisztán elektromos modelljével, az XC40 Recharge-dzsal.

    olvass tovább
    Négykeréken
    Álzöldülünk, avagy a plug-in hybrid meghajtás árnyoldala
    Álzöldülünk, avagy a plug-in hybrid meghajtás árnyoldala

    A 2021-es év, de inkább az elmúlt két év a plug-in hybrid, röviden PHEV meghajtás évei voltak. Pár kivételtől eltekintve, szinte az összes autógyártó kihozta a maga konnektoros hybrid modelljét. Hihetnénk, hogy véletlen, de természetesen egyáltalán nem az, hiszen súlyos kvóták, bírságok sújtják a túl magas CO2 kibocsájtást.

    olvass tovább
    motorhang.hu

    evmobility.hu

    Kétkeréken

    Négykeréken

    Nagyvasak

    Race

    Hírek

    Szervizsarok

    • kapcsolat
    • jogi nyilatkozat
    • impresszum
    • adatvedelem
    • játékszabályzat
    © evmobility.hu Copyright 2025 | Best Engine and Media Zrt.
    • Kétkeréken
    • Négykeréken
    • Nagyvasak
    • Race
    • Hírek
    • Szervizsarok